Looksoft oferuje technologię NFC

Agencja marketingu mobilnego Looksoft rozpoczęła projektowanie i wdrażanie aplikacji mobilnych wykorzystujących technologię zbliżeniową NFC (Near Field Communications). Firma pracuje już nad pierwszymi komercyjnymi rozwiązaniami adresowanymi zarówno dla klienta masowego, jak i sektora B2B.

NFC jest technologią bazującą na protokole bliskiego kontaktu, który działa analogicznie do zbliżeniowych kart bankowych. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące wysokiej częstotliwości algorytm komunikacji krótkiego zasięgu, które pozwala na komunikację między telefonem komórkowym a terminalem NFC maksymalnie na odległość 20 cm.

Dzięki zaimplementowaniu technologii w telefonach komórkowych może znaleźć ona zastosowanie w różnych dziedzinach życia i wielu obszarach biznesu. NFC pozwala na posługiwanie się telefonem komórkowym jako kartą komunikacji miejskiej umożliwiającej „kasowanie” biletów, czy kartą programów lojalnościowych typu Payback, służącą do zbierania punktów za zakupy.

Telefon NFC potrafi też spełniać rolę korporacyjnego identyfikatora zbliżeniowego, który otwiera drzwi, uruchamia wydruk w drukarce, czy pozwala zalogować się do firmowej sieci komputerowej. Ponadto, komórka NFC może być „kluczem do samochodu” – po przełożeniu do znacznika NFC w aucie, pozwala na otwarcie drzwi i uruchomienie silnika. NFC możemy wykorzystać do uzyskania dowolnej informacji. Zbliżając telefon do etykietki NFC w muzeum, odczytamy na ekranie komórki szczegółowe informacje na temat eksponatu, a w księgarni, informacje na temat książki lub jej autora. Telefon NFC może też pełnić rolę bankowej karty płatniczej.

Looksoft pracuje obecnie nad pierwszymi komercyjnymi projektami NFC. Firma realizuje specjalny program promocyjny dla sieci restauracji oraz aplikację do zarządzania korporacyjną flotą samochodową.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu