CD Projekt RED systematycznie buduje wartość Grupy

Skonsolidowany zysk netto Grupy CD Projekt RED w pierwszym półroczu 2012 roku wyniósł 13,8 mln zł, a EBITDA 14,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 71,4 mln zł.

Sprzedaż Edycji Rozszerzonej Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360 od premiery do końca czerwca 2012 roku wyniosła 543 tys. sztuk.

Spółka odnotowała rekordowe wyniki w segmencie cyfrowej dystrybucji gier, który odpowiadał za 15,5 mln zł przychodów.

Najważniejszym wydarzeniem w przypadku dystrybucji gier i filmów w Polsce była premiera „Diablo III”. Gra do dnia publikacji raportu sprzedała się w liczbie 145 tys. sztuk.

Pierwsze dwa kwartały 2012 roku okazały się bardzo udane z punktu widzenia Grupy CD Projekt RED. Spółka zrealizowała szereg celów, które zakładała w swojej strategii i wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe. Łączne przychody ze sprzedaży wyniosły 71,4 mln zł, z czego działalność wydawnicza oraz dystrybucja gier i filmów w Polsce odpowiadała za 32,1 mln zł, produkcja gier przyniosła 23,1 mln zł, a cyfrowa dystrybucja gier 15,5 mln zł. Skonsolidowany zysk netto Grupy CD Projekt RED w pierwszym półroczu 2012 roku wyniósł 13,8 mln zł, a EBITDA 14,9 mln zł.

„Edycję Rozszerzoną Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360 wydaliśmy na całym świecie w tak zwanym modelu dystrybucyjnym. Daje on w dłuższej perspektywie potencjał wyższych przychodów z każdej sztuki, ale jednocześnie powoduje, że są one bardziej rozciągnięte w czasie. W konsekwencji, w segmencie produkcji gier, spodziewamy się innego rozłożenia wyniku pomiędzy półroczami niż miało to miejsce w zeszłym roku.” – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED.

Z punktu widzenia realizacji strategii najważniejszym wydarzeniem była premiera Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360. Był to debiut polskiego studia w produkcji gier na platformę konsolową. Sprzedaż Edycji Rozszerzonej Wiedźmina 2 na Xbox 360 od premiery do końca czerwca 2012 roku wynosiła 543 tys. sztuk. W pierwszym półroczu wydana została również w cyfrowej dystrybucji pierwsza część gry „Wiedźmin” na komputery Apple, co było debiutem na tę platformę. Na jesieni spółka planuje wydanie również drugiej części swojego flagowego tytułu w wersji na komputery z systemem Mac OS X. CD Projekt RED w pierwszym półroczu ogłosił również, że zgodnie z przyjętą strategią, drugi zespół deweloperski pracuje nad nowym projektem opartym na kultowym systemie pen & paper RPG Mike’a Pondsmitha – Cyberpunk®. Ponadto pierwsza część Wiedźmina ponownie wprowadzana jest do sprzedaży w klasycznej dystrybucji w wielu krajach w dualnej wersji na komputery PC/Mac.

W ciągu dwóch pierwszych kwartałów bardzo dynamicznie rozwijał się segment cyfrowej dystrybucji, który wypracował rekordowe wyniki. GOG Ltd. na przełomie marca i kwietnia 2012 roku rozszerzył katalog oferowanych produktów o nowsze gry i premierowe tytuły od niezależnych twórców w wyższych segmentach cenowych, a sama spółka wypłaciła na rzecz CD Projekt RED dywidendę w wysokości równowartości 1 mln euro. Całkowita liczba gier sprzedanych przez GOG w pierwszej połowie 2012 roku była ponad dwukrotnie wyższa niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku. W ujęciu półrocze do półrocza serwis zyskał prawie 3 razy więcej nowych użytkowników. Obecnie na platformie dostępnych jest ponad 420 tytułów od 86 wydawców.

W trakcie pierwszego półrocza 2012 roku dynamicznie rozwijała się również działalność w zakresie dystrybucji gier i filmów na terenie Polski. Na początku roku CD Projekt wprowadził do oferty produkty amerykańskiej firmy Wizard of The Coast (część grupy Hasbro) stając się oficjalnym polskim wydawcą kolekcjonerskiej gry karcianej „Magic: The Gathering” oraz gier planszowych „Avalon Hill”. Jednak najważniejszym wydarzeniem była premiera światowego hitu Activision Blizzard, czyli „Diablo III”, której łączna sprzedaż do daty publikacji wyniosła 145 tys. szt. Ważnym wydarzeniem była również polska premiera Edycji Rozszerzonej Wiedźmina 2. Konsolowa gra była sprzedawana w rewolucyjnej cenie 129,99 zł. Kolejne najbardziej oczekiwane premiery w ofercie CD Projekt to między innymi Guild Wars 2 (która ukazała się na rynku w dniu wczorajszym to jest 28 sierpnia) oraz World of Warcraft: Mists of Pandaria.

Zgodnie z informacjami zawartymi w raporcie półrocznym CD Projekt wszedł w finalną fazę rozwoju nowego, strategicznego projektu biznesowego. Spółka planuje jego upublicznienie na początku czwartego kwartału na dedykowanej temu wydarzeniu konferencji.

„Wyniki poszczególnych segmentów pokazują siłę naszej Grupy Kapitałowej. Jesteśmy podmiotem, który nie czerpie przychodów i zysków z jednego źródła, tylko w efektywny sposób dywersyfikuje swoją działalność. Sezon jesienno-zimowy w naszej branży jest kluczowym okresem, a w tym roku zapowiada się on wyjątkowo gorąco. W ramach każdej z prowadzonych przez nas działalności szykujemy coś specjalnego o czym będziemy informować na najbliższych, październikowych konferencjach.” – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD Projekt RED.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu