Wskazówki i wersja Lite, czyli analityczna rewolucja w Sotrender

Sotrender wprowadza od dziś innowacyjną funkcję: wskazówki pomagające optymalizować działania na Facebooku, generowane automatycznie na podstawie danych. Poza danymi, wykresami i wskaźnikami użytkownicy dostaną teraz konkretne wskazówki dotyczące prowadzenia strony na Facebooku, tego co i kiedy warto robić i na co zwracać uwagę.

Rekomendacje są generowane w oparciu o analizy danych i dostosowane do danej strony, sposobu jej prowadzenia i zachowania fanów.

Od dziś dostępny jest także Sotrender Analytics Lite, lekka wersja narzędzia narzędzie wspierającego marketing w social media, odpowiadająca na potrzeby mniejszych firm i użytkowników prywatnych. Wszystkie wskazówki są dostępne zarówno dla użytkowników wersji Lite, jak i dla korzystających z bezpłatnego dostępu testowego.

Wskazówki pomagające w prowadzeniu działań na Facebooku w oparciu o analizę danych to funkcjonalność innowacyjna w skali światowej. Już teraz dostępnych jest prawie 90 reguł dotyczących publikowania treści, interakcji, angażowania fanów oraz kompletności profilu. Adekwatność każdej z nich jest sprawdzana na podstawie danych dla wybranej strony oraz wielu złożonych reguł analitycznych. Wskazówki są aktualizowane co tydzień, biorą pod uwagę aktualne działania. Są dostępne dla dowolnej śledzonej strony, więc można także podglądać konkurencję. Nad stworzeniem tej funkcji pracował przez kilka miesięcy pięciosobowy zespół analityków, programistów i specjalistów od działań w social media W najbliższych miesiącach będą wprowadzane kolejne zestawy wskazówek, dotyczące także strony WWW i innych kanałów, poza Facebookiem.

Zależało nam przede wszystkim na skróceniu drogi od danych do działania. – mówi dr Dominik Batorski, Członek Zarządu i Chief Scientist Sotrendera. – Jako firma przetwarzająca ogromne ilości danych, staramy się koncentrować się na tak zwanych actionable statistics. Rozumiemy, że nie same dane, ale informacja jaką ze sobą niosą jest wartością dla naszych użytkowników i to przede wszystkim taka informacja, która wpływa na to co i jak robią. Nowa funkcjonalność ułatwi pracę szczególnie osobom prowadzącym wiele różnych stron na Facebooku oraz tym, którzy mają mniejsze doświadczenie lub nie przepadają za zabawami z danymi i samodzielnym ich interpretowaniem.

Wprowadzenie wskazówek to dla nas kolejny bardzo ważny etap rozwoju Sotrendera. – dodaje dr Jan Zając, Prezes Zarządu firmy. – Przy ich tworzeniu wykorzystaliśmy zarówno kompetencje naszego Działu Analiz, jak i ponad półtora roku doświadczeń w pracy z najlepszymi agencjami w Polsce i zagranicą. Równocześnie wprowadzamy Sotrender Analytics Lite – nową, lekką wersję naszego produktu, przeznaczoną dla mniejszych firm. Dotychczas koncentrowaliśmy się na korporacjach i obsługujących je agencjach i domach mediowych, teraz chcemy rozszerzyć rynek o „długi ogon“.

Dodatkowo prezentowany jest także procentowy wskaźnik jakości prowadzenia fanpage’a na Facebooku, obliczany w oparciu o wskazówki optymalizacyjne.

Więcej o nowej funkcji na blogu Sotrendera: http://blog.sotrender.com/pl/

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu