Nowa kategoria piwa sukcesem wdarła się na rynek – Polacy piją blisko 80 litrów Lecha Shandy na minutę

Polacy pokochali shandy – połączenie piwa i lemoniady od lat znane na innych rynkach piwnych. Kompania Piwowarska sprzedała w ciągu czterech miesięcy aż 30 milionów butelek i puszek Lecha Shandy – pierwszego shandy wprowadzonego na rynek w kwietniu br.

Między innymi to właśnie dzięki niemu największa firma piwowarska na rynku odnotowała w II kwartale 2012 roku 11,3 procentowy wzrost sprzedaży, umacniając się na pozycji lidera branży. Według prognoz Lech Shandy, jak i cała kategoria miksów piwa z lemoniadą, wciąż będzie zyskiwać na popularności.

Tego roku shandy przebojem wdarło się na polski rynek. Kompania Piwowarska, która jako pierwsza w kwietniku wprowadziła napój z tej kategorii, w ciągu czterech miesięcy sprzedała ponad 30 milionów puszek i butelek Lecha Shandy. Tym samym, statystycznie, niemal każdy dorosły Polak sięgnął już po nowy produkt lidera branży piwnej. Shandy bije rekordy popularności – każdego dnia Polacy wypijają prawie 115 tysięcy litrów miksu piwa i lemoniady. To blisko 80 litrów na minutę.

Lech Shandy nie jest kolejnym smakowym piwem. To zupełnie nowa kategoria. Shandy jest mniej słodkie i mniej nagazowane niż piwo. Zawiera także relatywnie mało alkoholu. To sprawia, że doskonale orzeźwia w upalne dni, staje się alternatywą dla napojów gazowanych. – Wyniki sprzedaży z ostatniego kwartału potwierdziły nasze założenia. Na rynku piwnym istniała nisza, którą wypełniliśmy z sukcesem. Nowa kategoria jaką jest shandy okazała się doskonałą alternatywą dla piw typu lager czy piw smakowych – mówi Tomasz Kanton Brand PR Manager Kompanii Piwowarskiej. – Shandy ma jeszcze duży potencjał. Potwierdzają to wyniki sprzedaży w innych krajach – np. Złoty Bażant u naszych południowych sąsiadów osiągnął w ciągu lata 10 procentowy udział w rynku. Polacy już pokazali, że są otwarci na nowe piwne warianty także prognozujemy, że sprzedaż Lecha Shandy będzie dalej wzrastać – dodaje Kanton.

Na świecie shandy może poszczycić się długą historią. Począwszy od lat 20 – tych XX wieku mieszanka piwa i lemoniady jest jedną z najbardziej oryginalnych i popularnych piwnych wariacji. Shandy w różnych krajach znane jest pod innymi nazwami: Hiszpanie mówią clara, Niemcy – radler, a Francuzi panache. W Polsce kategoria ta systematycznie zdobywa coraz większą rzeszę miłośników.

Sprzedaż Lecha Shandy wspomaga cały czas szeroko zakrojona kampania promocyjna. Miksu piwa i lemoniady można było spróbować podczas cyklu „Juwenaliów”, których Lech był sponsorem. Wówczas shandy spróbowało ok. 80 000 studentów. Telewizyjny spot reklamowy marki miał premierę podczas największego piłkarskiego święta. Dodatkowo sprzedaż Lecha Shandy wspierają w sklepach materiały POSM, które dzięki oryginalnemu designowi oraz dodatkowym ekspozycjom budują widoczność w punktach sprzedaży. Lech Shandy promuje się w także w Internecie – dzięki kampanii przedstawiającej nową kategorię w ciągu sześciu tygodni fan page Lecha zyskał ponad 100 000 fanów. Od 3 lipca nadmorskie miejscowości odwiedza Shandy Tour. W strefach orzeźwienia na wszystkich zmęczonych upałem czeka moc atrakcji – turnieje siatkówki plażowej, spinning przy asyście profesjonalnego trenera, spaceball, czy wieczorne silent disco. Nie brakuje także hostess, które częstują schłodzonym Lechem Shandy. Shandy Tour kończy swoją trasę 19 sierpnia, Kompania Piwowarska planuje jednak dalszą promocję i wsparcie sprzedaży nowej kategorii.

Więcej na: http://www.lech.pl/shandy oraz http://pl.wikipedia.org/wiki/Shandy

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu