Zakupy mogą być eko

Tylko na terenie Unii Europejskiej co roku marnuje się 90 mln ton żywności, co daje 180 kg w przeliczeniu na osobę. Co zrobić, by nasze zakupy i codzienne wybory były bardziej ekologiczne? Zachęcamy do odwiedzenia odświeżonej strony internetowej Ekoszyk Ministerstwa Środowiska, która promuje zrównoważoną konsumpcję i odpowiedzialne, przyjazne środowisku zakupy.

Kampania Ekoszyk jest prowadzona przez Ministerstwo Środowiska już od dwóch lat. Obecnie wystartowała nowa odsłona strony internetowej projektu. Serwis jest przyjazny dla osób niepełnosprawnych i indeksowany przez wyszukiwarki. Zawiera ponadto jeszcze więcej praktycznych porad dotyczących ekologicznych zakupów, podpowiada jak spędzać czas wolny z korzyścią dla środowiska, czy jak prowadzić dom w sposób bardziej zrównoważony.

– Kampania Ekoszyk jest odpowiedzią na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty nie przyczyniają się do niszczenia środowiska, czy zostały wyprodukowane z poszanowaniem zasad sprawiedliwego handlu. Ekoszyk ma pomóc w codziennych wyborach. Podpowiada, jak odróżnić produkty, które naprawdę mniej szkodzą środowisku, od tych, w których słowo EKO jest tylko marketingową przynętą. Ekoszyk to również proste przykłady zachowań, które sprzyjają środowisku, oszczędzają nasze pieniądze oraz przyczyniają się do poprawy jakości naszego życia – mówi Beata Jaczewska, wiceminister środowiska.

– Promocja ekologicznych postaw jest bardzo ważna także w kontekście zrównoważonego rozwoju i zmniejszania emisji CO2. Po pierwsze ograniczamy środowiskowe koszty rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego. Po drugie – rynek będzie w coraz większym stopniu odpowiadał na popyt ekoświadomych konsumentów zielonymi produktami i usługami – dodaje minister Jaczewska.

Strona Ekoszyk będzie na bieżąco uzupełniana o kolejne porady i artykuły dotyczące odpowiedzialnej konsumpcji. Ponadto jesienią rozpoczną się dodatkowe działania promujące zrównoważone zakupy, które prowadzone będą m.in. w mediach społecznościowych.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu