Efektywne zarządzanie cenami sprzedaży

Efektywne zarządzanie cenami sprzedaży jest  kluczowym czynnikiem wpływających na wynik finansowy firmy. Pełne wsparcie procesu sprzedaży możliwe jest dzięki wykorzystaniu Systemu Comarch Altum wdrażanego przez firmę Graphcom.

Oprogramowanie ERP Comarch pozwala na wykorzystanie kombinacji różnych typów cen, cenników (przychodowych i rozchodowych) oraz rabatów. Usprawnia zarządzanie okresem obowiązywania cenników, które mogą być budowane dla poszczególnych grup towarowych, a także różnicowane dla konkretnych kontrahentów – mówi Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.

System ERP wdrażany przez Graphcom pozwala na obsługę skomplikowanej polityki rabatowej. Użytkownik ma możliwość wykorzystania aż 7 typów rabatów, może także określić kolejność i sposób ich naliczania. Wszystkie rabaty dotyczące konkretnej transakcji są widoczne na dokumencie sprzedażowym.

Funkcjonalność kontroli marży pozwala na zdefiniowanie minimalnej marży, która musi być osiągnięta. Transakcje o niższych marżach są blokowane, dzięki czemu można uniknąć nierentownej sprzedaży czy nadużyć ze strony pracowników.

Rzetelna ewidencja warunków handlowych ustalonych z klientami oraz automatyzacja procesów naliczania ceny, przy pozostawieniu osobom uprawnionym konkretnego marginesu negocjacyjnego, zwykle prowadzi do poprawy rentowności sprzedaży nawet o 1% marży liczonej od całkowitego obrotu.

Ergonomia oprogramowania wpływa na maksymalne skrócenie czasu wystawiania dokumentów. Pozwala na proste tworzenie paragonów i faktur sprzedaży.

Oferowane przez Graphcom rozwiązanie daje użytkownikowi nieograniczone możliwości projektowania polityki cenowej firmy. Poprzez wdrożenie niezawodnego, odpornego na błąd ludzki systemu zarządzania ceną, firma zyskuje pozycję wiarygodnego partnera biznesowego i lojalność klientów.

System IT Comarch świetnie sprawdzi się w m.in. w firmach z branży: meblowej, elektro, materiałów budowlanych i wykończeniowych.

Zakup systemu to inwestycja , od której należy oczekiwać zwrotu. Firma Graphcom jest w stanie precyzyjnie określić czas zwrotu z inwestycji (ROI), a także wskazać jakiego rzędu korzyści i oszczędności przedsiębiorstwo może wygenerować. Specyfika metodyki, a także doświadczenie firmy pozwalają nam prognozować, że zwrot z inwestycji nie powinien przekraczać 24 miesięcy. Co więcej Graphcomw ramach gwarancji czasu zwrotu z inwestycji jest  gotowy zaryzykować znaczną część swojego wynagrodzenia – kontynuuje Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu