Nowa kampania Nike „Find Your Greatness”: inspiracja dla każdego, kto uprawia sport

By | 26/07/2012

Nie tylko zawodowi sportowcy czy rekordziści świata chcą przekraczać granice własnych możliwości. Praktycznie każdy, kto uprawia sport, chce ustanawiać i realizować swoje własne cele treningowe i osiągać to, co według jego własnych kryteriów daje poczucie doskonałości.

Takie właśnie przesłanie niesie z sobą kampania Nike o nazwie Find Your Greatness (Odnajdź Swoją Doskonałość). W czasie, gdy oczy całego świata skupiają się na najlepszych z najlepszych, kampania ma inspirować każdego sportowca, który pragnie cieszyć się swoją własną chwilą doskonałości w sporcie.

Główną osią kampanii jest film Find Your Greatness, który od 25 lipca będzie dostępny na portalach społecznościowych i kanałach cyfrowych. Dzień później wyeksponowany zostanie również na stronie głównej YouTube. Elementem kampanii na Twitterze jest z kolei nowy hashtag, który ma pobudzić dyskusje o tym, jak sportowcy całego świata znajdują drogę do własnej doskonałości. 27 lipca film pojawi się również w telewizjach 25 krajów.

Podczas, gdy sama kampania Find Your Greatness ma zachęcać do osiągania sukcesów na własną miarę, dzięki narzędziom takim jak Nike+ Running, Nike+ Basketball, Nike+ Training oraz opaska Nike+ Fuelband  sportowcy-amatorzy będą mieli możliwość zmierzenia uzyskiwanych wyników i zmotywowania się do sięgnięcia po więcej.

Platforma Nike+ obecnie skupia ponad 8.5 milionów użytkowników z całego świata. Za jej pośrednictwem firma Nike tworzy serie motywujących  „misji”. Jedną z nich będzie nowa misja Greatness is Ours, która ma sprawić, że niedziela 12 sierpnia będzie najbardziej „rekordowym” dniem w historii Nike+.

Ludzie zaangażowani w misję będą zachęcani do dzielenia się swoją własną aktywnością i wynikami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dane te będą następnie wyświetlane w Nike+ Fuelstream, dynamicznym strumieniu obrazu i komentarzy dodawanych przez użytkowników online. W działaniach wykorzystane zostaną również kanały społecznościowe takie jak @nike, @niketraining, @nikerunning, @nikebasketball. Poprzez motywujące komentarze zainspirują one użytkowników do stawiania sobie coraz większych wyzwań.

Centrum całej kampanii stanowi nike.com/gameonworld – wirtualna przestrzeń służąca do wymiany informacji o własnych postępach i sukcesach. Platforma ta oparta jest o szereg narzędzi i serwisów cyfrowych, które zachęcają każdego sportowca do wkraczania na wyższy poziom.

Film przedstawia sportowców z całego świata, którzy trenują, grają i startują w zawodach, przy czym motywem przewodnim są miejsca związane w pewien sposób z nazwą London. Na początku filmu widzimy zatem scenę w „London Gym” przedstawiającą mężczyznę wykonującego “brzuszki” na treningu, następnie przenosimy się na mecz rugby w East London, mieście w RPA, gdzie młody chłopiec przedziera się przez boisko, odpychając dużo większego przeciwnika.

W Little London na Jamajce młoda bokserka trenuje, pokazując swoje niezwykłe umiejętności i precyzję ciosów. Z kolei w miejscowości London w stanie Ohio kamera uchwyciła skupionego młodego baseballistę, który chwyta piłkę i odrzuca ją do pierwszej bazy jednym płynnym ruchem. Każdy z nich sam określa swoje cele i to, czym jest dla nich sukces. Łączy ich również poczucie własnej doskonałości.

“Ideą kampanii Find Your Greatness jest inspirowanie i dodawanie energii sportowcom na całym świecie, na każdym poziomie zaawansowania – tak, by mogli cieszyć się ze swoich osiągnięć i uczestniczyć w radości płynącej z osobistych sukcesów sportowych” – mówi Greg Hoffman, Nike VP of Brand Design & Communications. “Współzałożyciel Nike, Bill Bowerman, mawiał, że jeśli tylko masz ciało, to jesteś sportowcem. Jest to bardzo wyraźne przesłanie dla wszystkich atletów, zwłaszcza tego lata, kiedy mamy tak wiele wielkich sportowych imprez”.

W trakcie filmu narrator podkreśla, że doskonałość nie jest zarezerwowana wyłącznie dla największych gwiazd sportu, ale jest nieodłącznie związana z tym, do czego każdy z nas może dążyć i co może osiągnąć. Nie ma najmniejszego znaczenia, czy oznaczać to będzie ukończenie pierwszego maratonu w mieście London w Kanadzie czy wzajemny uścisk zawodniczek z kobiecej drużyny muzułmańskiej na boisku piłkarskim w London School w Katarze czy też pokonanie podczas triathlonu London Bridge w Lake Havasu w Arizonie.

W końcu doskonałość nie ma żadnej uniwersalnej miary – jest ona miejscem, do którego dąży każdy sportowiec, osiągając swoje własne, osobiste cele i samemu definiując sukces.

Kiedy film zbliża się ku końcowi, o mocy na pozór codziennych chwil przypomina nam dwójka bohaterów – młoda dziewczyna wykonująca salto we własnym ogrodzie i chłopiec cieszący się ze swojego pierwszego skoku do wody z trampoliny, dla którego moment