Dom mediowy Codemedia realizuje kampanię dla serwisu Gumtree.pl

Codemedia SA przygotowała kampanię telewizyjną dla serwisu ogłoszeniowego Gumtree.pl. Kampania potrwa do końca lipca, a jej celem jest generowanie ruchu w serwisie, oraz zachęcanie użytkowników do publikowania ogłoszeń.

Gumtree.pl to bezpłatny serwis ogłoszeń lokalnych. Dom mediowy Codemedia współpracuje z Gumtree od połowy 2011 r.

– Lipcowa kampania telewizyjna nawiązuje do działań prowadzonych przez Gumtree.pl wiosną. Zgodnie z naszymi sugestiami w maju i w czerwcu Gumtree zdecydowało się na zmniejszenie aktywności reklamowych w Polsce, ze względu na „gorączkę piłkarską” i związany z nią clutter. Wspólnie uznaliśmy, że w okresie bezpośrednio poprzedzającym UEFA Euro 2012, jak i w czasie trwania turnieju, walka z ogromnym natłokiem reklam o tematyce piłkarskiej nie będzie efektywna – mówi Piotr Bieńko, prezes zarządu Codemedia SA.

W obecnej kampanii główny nacisk położono na obecność w wybranych stacjach tematycznych, ale emisje zaplanowano także w stacjach ogólnopolskich. Emitowane są rotacyjnie dwa spoty 15-sekundowe.

Gumtree.pl to portal darmowych ogłoszeń internetowych, istniejący od 2004 r. Serwis powstał w 2000 r. jako lokalny londyński serwis ogłoszeniowy i społecznościowy. Jego celem było łączenie ludzi, którzy planują się przeprowadzić do Londynu, lub dopiero przybyli do tego miasta i potrzebują pomocy w znalezieniu mieszkania czy pracy oraz chcą nawiązać nowe znajomości. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej popularność Gumtree.com wzrosła bardzo m.in. wśród polskich emigrantów, którzy próbowali jakoś odnaleźć się w Londynie – dlatego w 2004 roku powstał serwis Gumtree.pl. Dziś sieć Gumtree działa już w 70 miastach położonych w 6 krajach – w Wielkiej Brytanii jest największą stroną internetową drobnych ogłoszeń dla lokalnych społeczności dotyczących wynajmu mieszkań i pracy.

Codemedia SA to dom mediowy, którego oferta wykracza daleko poza klasyczne usługi planowania i zakupu mediów. Spółka dostarcza usługi zarówno z obszaru szeroko pojętej strategii komunikacji jak i performance marketingu czy  direct response , w tym m.in. organizowania działań sprzedażowych (partnerstwa, programy afiliacyjne), akwizycji klientów (lead generation, budowa baz danych), programy promocji sprzedaży, czy email marketing.

Wśród głównych klientów Codemedia znajdują się m.in. TCHIBO Direct, TESCO, Gumtree, Maspex Wadowice (marki: Tymbark, Lubella, Kubuś, Tiger), czy AmRest (Pizza Hut, KFC).

Codemedia istnieje od czerwca 2008 roku. Od lutego 2011 r. spółka jest notowana na New Connect. W październiku 2011 r. Codemedia połączyła się z domem mediowym Mediasense. Dom mediowy Codemedia został wyróżniony w tegorocznym raporcie specjalnym „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2012” magazynu „Media & Marketing Polska”. O przyznaniu tytułów i wyróżnień decydowały trzy podstawowe kryteria:  badanie Millward Brown SMG/KRC (pomiar zadowolenia klientów domu  mediowego), dane finansowe i skuteczność biznesowa. W ostatnim konkursie Marketing in Interactive Excellence (MIXX) Awards 2011, rozstrzygniętym w listopadzie 2011 r., Codemedia zdobyła dwie nagrody, które przyznawane są najbardziej kreatywnym i efektywnym kampaniom internetowym.  Kampania „KFC SoGood”, zrealizowana przez Codemedia dla AmRest, zwyciężyła w kategorii „Najlepsze zastosowanie nowych mediów”. Kampania oparta była o interaktywną grę augmented reality w restauracjach KFC, realizowana była wspólnie z agencją interaktywną Lemon Sky (dawniej Adv.pl). Z kolei kampania „Włącz myślenie”, realizowana wspólnie z Fabryką Komunikacji Społecznej dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, wygrała w kategorii „Kampanie społeczne i non-profit”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu