Osiemdziesięciolatkowie na badaniach Symetrii

W kwietniu i maju tego roku Symetria (http://www.symetria.pl/) przeprowadziła niecodzienne badanie. Przedmiotem analizy był zdalny monitor marki Latitude, który umożliwia osobom z rozrusznikami i kardiodefibrylatorami na samodzielne kontrolowanie pracy wszczepionych urządzeń  oraz automatyczne przesyłanie wyników wprost do gabinetu lekarza. Badanie zostało przeprowadzone na przedstawicielach grupy 50+, a najstarsze osoby zaproszone do laboratorium miały ponad 80 lat.

Firma Boston Scientific Corporation jest producentem zdalnych monitorów Latitude, które umożliwiają pacjentom na sczytywanie parametrów pracy rozrusznika serca oraz na ich automatyczne przesyłanie do lekarza. Dodatkowo z systemem zintegrowana jest waga oraz ciśnieniomierz. Pozwala to na przeprowadzenie samodzielnego badania kontrolnego, co w efekcie powoduje zminimalizowanie konieczności częstych wizyt pacjenta  u kardiologa. W kwietniu br. Symetria (http://www.symetria.pl/) nawiązała współpracę z firmą Boston Sceintific Corporation w zakresie weryfikacji efektywności wykorzystania sprzętu Latitude przez przedstawicieli jego grupy docelowej. Na badanie zaproszono 12 osób w wieku 50+ z wszczepionymi kardiowerterami lub rozrusznikami serca.

Praca z osobami z tej grupy wiekowej wymagała od moderatora większego niż zazwyczaj wysiłku, by stworzyć komfortową sytuację badawczą. Zaproszeni uczestnicy często wyrażali swoje obawy dotyczące ich słabej znajomości technologii, martwili się również czy „prawidłowo” wykonają zadania, a ich wypowiedzi okażą się dostatecznie pomocne i wyczerpujące. – mówi Agnieszka Mozol, koordynatorka badania – Z racji wieku sesje zostały wydłużone tak aby badani nie musieli się spieszyć oraz mogli skorzystać z chwili przerwy pomiędzy kolejnymi zadaniami.

Analizie podlegał sposób korzystania ze sprzętu, interpretacja komunikatów czy konfigurowanie urządzeń peryferyjnych (waga i ciśnieniomierz). Drugim  etapem badania po wprowadzeniu zamian w urządzeniu było przeprowadzenie indywidualnych wywiadów pogłębionych z przedstawicielami grupy docelowej. W rezultacie zweryfikowano rekomendowane przez Symetrię (http://www.symetria.pl/) zmiany na wybranych ekranach monitora Latitude.

Uważam, że Symetria zrobiła kawał dobrej roboty pomagając nam pogłębić problemy użytkowników podczas testów oraz wskazując rozwiązania usprawniające sam produkt i komunikaty na monitorze Latitude. – komentuje Jeffrey M. Thompson z Boston Scientific Corporation – Doceniamy szczególnie wnioski badawcze przedstawione przez Symetrię.

Symetria (http://www.symetria.pl/) specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania dla największych polskich firm.  Z usług Symetrii korzystali m.in. Volkswagen, BZ WBK, T-Mobile, Orange, Payback, Nestle, Hochland, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu