Klikający biznes

Jak połączyć firmy zlecające grupowe zadania z osobami chętnymi do ich realizacji? Oczywiście przez internet. Na taki pomysł wpadł student z Gdańska Mariusz Jasiński, który jest pomysłodawcą platfomy www.InClick.pl. Firmy zlecają, a zleceniobiorcy klikają – tak najprościej można opisać funkcjonowanie portalu.

Mimo, że koncepcja funkcjonowania platformy InClick.pl zakłada, że większość zleceń będzie dotyczyć aktywności online, nic nie stoi na przeszkodzie, aby za pomocą portalu www.InClick.pl zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu lub wzięcia udziału w koncercie. InClick.pl ma służyć szybkiemu i efektywnemu zlecaniu drobnych zadań, takich jak np.: testowanie produktów, wystawianie ocen i komentarzy, pisanie recenzji czy też udział we flash mobie. Bazę użytkowników stanowią młodzi ludzie w wieku 16-26 lat,  którzy zostali zweryfikowani za pomocą udostępnionej, zeskanowanej legitymacji studenckiej, bądź uczniowskiej – co daje pewność, że są to osoby, które naprawdę istnieją.

– Wiemy, że na rynku są firmy oferujące bazy użytkowników lub testerów, ale z naszych obserwacji wynika, że są one większości wypełnione martwymi duszami. Bardzo zależało nam, żeby nasi zleceniobiorcy byli zweryfikowani i prawdziwi. Z drugiej strony Ci przedsiębiorcy, którzy zlecają proste zadania grupie wielu osób, wiedzą jak bardzo jest to uciążliwe organizacyjnie i czasowo. Mają oni duże problemy ze znalezieniem odpowiedniej grupy użytkowników, stają im na drodze formalności, a przez różne utrudnienia cały proces jest dość kosztowny. My chcemy to zmienić – mówi Mariusz Jasiński, pomysłodawca portalu InClick.pl.

Platforma InClick.pl pozwala na tworzenie precyzyjnie dostosowanych kampanii, według takich cech zleceniobiorców jak zainteresowania, umiejętności czy lokalizacja. Efekty działań są dostępne na bieżąco, a poprzez zaangażowanie dużej liczby użytkowników możliwe jest szybkie uzyskanie odpowiednich rezultatów. Zleceniodawca może samodzielnie decydować o powierzeniu zlecenia konkretnej osobie, co wpływa na jakość uzyskanych rezultatów.

Kto może być zainteresowany taką usługą? Na pewno firmy z sektora B2C będą mogły skorzystać z tej oferty, ale nie tylko – również korporacje, agencje marketingowe, domy mediowe, pracownie badawcze oraz wszystkie inne podmioty lub osoby, którym potrzebne jest zaangażowanie  dużej grupy osób  w krótkim czasie.

Zasady działania portalu są proste. Zleceniodawca tworzy zadanie, np. wystawienie recenzji na temat jego produktu, następnie dostosowuje wytyczne co do jakości wykonania zadania oraz cech zleceniobiorców. Dzięki możliwości zdefiniowania takich parametrów, InClick.pl pozwala dotrzeć do wąsko sprofilowanych grup osób. Użytkownicy za każde wykonane zlecenie otrzymują punkty przeliczane następnie na złotówki, które potem przelewane są na ich konta. Przed wykonaniem mogą oczywiście zadecydować, czy udział w zadaniu jest dla nich opłacalny. Istnieje również opcja motywacyjna, dzięki której w przypadku kiedy zleceniodawca będzie chciał zwiększyć intensywność realizowanego zadania (np. uzyskać większą liczbę recenzji), może podnieść wynagrodzenie aby zachęcić do udziału dodatkowe osoby. W ten sposób młodzi użytkownicy w bardzo prosty i co ważne – bezpieczny sposób mogą dorobić do kieszonkowego.

– Zależy nam na tym, aby stworzyć miejsce gdzie spotka się podaż i popyt na usługi, a rynek sam dobierze odpowiednią wartość wynagrodzenia. Dlatego też sami nie narzucamy stawek za zlecenia. Jedynie ustawiliśmy stawki minimalne dla najpopularniejszych zadań, aby chronić zleceniobiorców. Stworzony przez nas ekosystem jest korzystny dla obydwu stron. W związku z tym, że wszelkie kwestie formalne leżą po naszej stronie, zleceniobiorca i zleceniodawca mogą skupić się tylko na istotnych kwestiach – podsumowuje Mariusz Jasiński.

Portal www.InClick.pl powstał dzięki zaangażowaniu w projekt inwestora prywatnego, którym jest spółka giełdowa DGA S.A. Firma zaangażowała się w projekt merytorycznie i pomogła przygotować model biznesowy dla pomysłu Mariusza Jasińskiego. Spółka giełdowa funkcjonująca na rynku od 22 lat to również gwarancja wiarygodności zarówno dla firm korzystających z usługi, jak i dla użytkowników portalu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu