Rusza zintegrowana kampania Męskiego Grania 2012

W tym roku marka Żywiec rozszerza formułę Męskiego Grania. Największą nowością tegorocznej edycji jest powierzenie roli dyrektora artystycznego Katarzynie Nosowskiej. Kulturalny wymiar projektu uzupełni niepowtarzalna identyfikacja wizualna. Koncertom będzie towarzyszyć dedykowana przestrzeń – Arcystrefa Żywca.

Męskie Granie w krótkim czasie stało się marką wśród imprez muzycznych. Dzięki współpracy Żywca z najlepszymi artystami, wydarzenie zdobyło uznanie publiczności, a także krytyków muzycznych. Inicjatywę doceniła również branża marketingowa, przyznając projektowi Żywca szereg nagród m.in. złotą EFFIE. Potrzeba nieustannego rozwoju i chęć odkrywania dobrej muzyki skłoniły markę do otwarcia formuły wydarzenia oraz wprowadzenia dodatkowych elementów komunikacyjnych.

Założeniem tegorocznej edycji Męskiego Grania jest zaprezentowanie, jak bogata oraz inspirująca jest polska scena muzyczna. W tym celu Katarzyna Nosowska, dyrektor artystyczna projektu, zaprosiła do współpracy twórców różnorodnych. Ich zderzenie pokaże energetyczne i twórcze oblicze polskiej sceny muzycznej. Podczas tegorocznej trasy zagrają m.in. Acid Drinkers, KNŻ, O.S.T.R. Tabasko czy Aleksandra Kurzak. Koncerty uzupełnią zwycięzcy konkursu Nowe Męskie Granie, którego zadaniem jest promowanie twórców do tej pory nieznanych szerszej publiczności. O tym, kto dostanie szansę występu na scenie Męskiego Grania 2012, decydują fani, głosując na swoich faworytów na profilu projektu oraz marki na Facebooku.

Oprócz wyjątkowych rozwiązań w wymiarze muzycznym wydarzenia, rok 2012 przyniesie także nowe elementy komunikacji. Tegoroczne Męskie Granie zaistnieje w odmienionym otoczeniu. Koncertom będzie towarzyszyć mobilna Arcystrefa Żywca zaprojektowana przez Marka Mielnickiego, designera i konstruktora. W stworzonej na bazie modułów kontenerowych strefie znajdzie się zarówno tradycyjna przestrzeń gastronomiczna, gdzie będzie można delektować się piwem, jak i sfera, w której konsumenci będą mogli zapoznać się z dziedzictwem Żywca. Zadaniem Arcystrefy będzie przybliżanie im świata marki.

Dodatkowo, pozostałe elementy projektu takie jak scenografia czy kolekcja ubrań Męskiego Grania podkreślają przywiązanie marki do najwyższej jakości na każdym etapie działania. Scenę stworzyli wspólnie Małgorzata Szabłowska, uznana projektantka przestrzeni, oraz Paweł „Spider” Pająk, specjalista od sztuk wizualnych. Kolekcję ubrań przygotowała Martyna Czerwińska, jedna z najbardziej utalentowanych młodych projektantek. Dla fanów piwa powstała specjalna edycja limitowana puszki Żywca dostępna na rynku od 1 lipca.

Kampania reklamowa Męskiego Grania będzie prowadzona zarówno ogólnokrajowo, jak i regionalnie, w poszczególnych miastach, gdzie będą się odbywać koncerty. W jej zakres wejdą spoty radiowe, billboardy oraz siatki wielkoformatowe.

Działania ATL uzupełnią aktywacje interaktywne odsłaniane w trakcie trwania trasy. Po raz pierwszy fani Męskiego Grania będą mogli w pełni korzystać ze strony internetowej wydarzenia i jej wszystkich funkcjonalności niezależnie od urządzeń, z jakich korzystają – laptopa, smartfona czy tabletu. Dzięki użyciu tzw. responsywnego designu, format oraz rozdzielczość strony będą się automatycznie dostosowywać do interfejsu nośnika, poprzez który strona będzie wyświetlana. Nowością jest aplikacja mobilna zawierająca wszystkie materiały multimedialne (teledyski, wywiady, relacje z koncertów) oraz niezbędne wskazówki koncertowe. To wyjątkowo praktyczny i wygodny dodatek, szczególnie przydatny, gdy jesteśmy już w drodze na wydarzenie. Aplikacja będzie dostępna od początku lipca.

„Tegoroczne Męskie Granie to niecodzienne zderzenia konwencji, silne osobowości i fuzje muzycznej energii. Chcieliśmy to pokazać również w naszej komunikacji, aby uchylić rąbka tajemnicy oraz zaprezentować, co będzie się działo na scenie w każdym z miast. Wierzymy, że dzięki tym działaniom atmosfera oczekiwania na koncerty będzie jeszcze gorętsza” – mówi Marta Kuropatwińska, manager marki Żywiec.

Strona internetowa ruszyła już dzisiaj, natomiast kampania ATL rozpocznie się 1 lipca i potrwa dwa miesiące. Działania interaktywne będą towarzyszyły wszystkim koncertom. Kreację całości komunikacji przygotowały agencje BNA oraz PZL. Działaniami interaktywnymi zajmuje się agencja Pride&Glory Interactive. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Macroscope OMD. Organizatorem koncertów jest agencja eventowa LIVE. Wsparcie PR zapewnia TBWA PR.

Tego lata Męskie Granie zabrzmi w następujących miejscach:

  • Warszawa, Koneser –14 lipca
  • Kraków, Ogrody Muzeum Archeologicznego – 21 lipca
  • Gdańsk, Ołowianka – 28 lipca
  • Poznań, Stara Gazownia – 4 sierpnia
  • Wrocław, Browar Mieszczański – 11 sierpnia
  • Żywiec, Amfiteatr Pod Grójcem – 1 września
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu