Bankowa ofensywa Mennicy Wrocławskiej

Deutsche Bank to kolejna instytucja z sektora finansowego, która zdecydowała się na wprowadzanie do palety produktów złota inwestycyjnego z oferty Mennicy Wrocławskiej. Dzięki tej umowie, Mennica Wrocławska została liderem sprzedaży złota w kanale bankowym.

Banki coraz częściej chcą zaoferować swoim klientom coś więcej, niż tylko tradycyjną lokatę czy jednostki uczestnictwa TFI. Dlatego m.in. decydują się na współpracę z dystrybutorami, którzy są w stanie dostarczyć klientom złote i srebrne monety, sztabki czy certyfikaty. Na razie fizyczne złoto w oddziałach mogą kupić klienci m.in. Alior Banku, który rozpoczął współpracę z Mennicą Wrocławską jesienią ubiegłego roku. Sztabki dostępne są w ponad 200 placówkach, a wkrótce pojawią się  w całej sieci oddziałów.

– „Złoto nigdy nie zastąpi tradycyjnych lokat czy innych produktów finansowych, jednak to bardzo dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcą dywersyfikować swoje inwestycje. Zwykle zalecamy, żeby w złoto lokować ok. 10-15 proc. wartości portfela.” – mówi Mariusz Malec, Prezes Zarządu Mennicy Wrocławskiej.

Drugim dużym bankiem, który zdecydował się na wprowadzenie fizycznego złota do swojej oferty jest Deutsche Bank PBC. Umowę w tej sprawie podpisano w czerwcu. Na razie sztabki i monety dostępne będą w ramach specjalnego internetowego serwisu, który klienci znajdą pod adresem www.dbmennica.pl.

– „Moda na inwestowanie w złoto i metale szlachetne dopiero dociera do Polski. Widzimy jednak rosnące  zainteresowanie takimi produktami ze strony banków, co może zaowocować w krótkim czasie znacznym wzrostem polskiego rynku.” – mówi Piotr Wojda, wiceprezes Mennicy Wrocławskiej.

Z szacunków Mennicy Wrocławskiej wynika, że łączna sprzedaż złota inwestycyjnego w 2012 roku wyniesie w Polsce 5,6 tony wobec 3 ton za 2011 rok.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu