Polskie marki nie dbają o fanów?

Socialbakers ogłasza ranking marek osiągających najlepsze wyniki w zakresie Social Customer Service. Żadna z marek polskich nie znalazła się w zestawieniu.

Wyniki przeprowadzonych badań wskazują że branże: telekomunikacyjna, lotnicza i finansowa najszybciej reagują na socialowe zgłoszenia fanów. Według badania, firmy kierujące się tzw. standardem Socially Devoted mają ogromną szansę na zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) w mediach społecznościowych.

Nowe badanie dotyczące obsługi fanów w mediach społecznościowych przeprowadzone przez Socialbakers, czołowego dostawcę analiz social media i partnera agencji faceADDICTED w Polsce, wskazuje, że poprzez zwiększanie zasięgu w tych mediach firmy mają dużą szansę na osiągnięcie wzrostu zadowolenia klientów. Wprowadzając nowy standard firm „Socially Devoted”, czyli zaangażowanych w kontakt z klientem, badanie Socialbakers wskazuje przedsiębiorstwa, którym udało się wprowadzić w życie otwartą i responsywną metodę komunikacji. Firmy ze standardem „Socially Devoted” mogą służyć jako wzór do naśladowania i pokazywać, w jaki sposób marki na całym świecie mogą pozytywnie wpływać na zaangażowanie klientów poprzez wykorzystanie bardziej reaktywnych i otwartych strategii social media.

„Poprzez zidentyfikowanie firm określanych jako ‘Socially Devoted’ chcieliśmy rozpocząć dyskusję z branżą,” powiedział prezes zarządu firmy Socialbakers, Jan Rezab. „Firmy określane przez nas jako ‘Socially Devoted’ komunikują się w sposób otwarty, mają aktywny kontakt z fanami oraz szybko odpowiadają na uwagi i pytania klientów. Firmy „Socially Devoted” wyznaczają nowy globalny standard, który może zostać przyjęty przez inne przedsiębiorstwa w celu ulepszenia ich strategii social media.”

Badanie wskazuje na niesamowitą szansę na zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych.

Badania przeprowadzone przez Socialbakers wykazały, że:

  • Firmy odpowiadają średnio na jedynie 30 procent opinii fanów wyrażanych w mediach społecznościowych.
  • W porównaniu do ich globalnych odpowiedników, firmy lokalne wykazują wyższą responsywność w social media, z wskaźnikiem odpowiedzi na poziomie 40%.
  • Ponad 25 procent globalnych firm uniemożliwia użytkownikom publikowanie pytań oraz opinii na ich tablicy.
  • Amerykańskie oddziały firm są mniej skuteczne w obszarze mediów społecznościowych niż ich odpowiedniki w innych częściach świata.

Nowe badanie wykazuje, że przedsiębiorstwa „Socially Devoted” to firmy, które szybko reagują na opinie, pytania i publikują najwięcej wpisów na Facebooku. Jan Rezab zauważa, że efektywność na Facebooku to tylko początek; firma Socialbakers zachęca przedsiębiorstwa na całym świecie do włączenia pozostałych elementów social media, w tym czatów w czasie rzeczywistym i platform takich jak Twitter do swojej strategii marketingowej w zakresie social media.

Badanie Socialbakers dostarcza interesujących informacji na temat konkretnych branż, które wykazują wysoki poziom zaangażowania w mediach społecznościowych. Branża telekomunikacyjna i mobilna jest zdecydowanie najbardziej „socially devoted” – 13 z 20 najbardziej zaangażowanych w social media marek pochodzi właśnie z tej branży. Firmy świadczące usługi lotnicze i finansowe również osiągnęły wysokie wyniki w badaniu.

Badanie wykazuje, że Personal Argentina, operator mobilny z Ameryki Południowej, jest najlepszym przykładem firmy zaangażowanej w social media, godnym naśladowania. Firma odpowiada na tysiące zapytań za pośrednictwem kanałów social media, a średni czas odpowiedzi wynosi zaledwie cztery minuty.

Socialbakers udostępnia za darmo niektóre informacje na temat rankingu firmom, które zostały w nim ujęte. Taki wgląd w dane jest bardzo cenny, ponieważ coraz częściej to właśnie media społecznościowe są preferowanym kanałem komunikacji. Dla firm bardzo ważne jest ustalenie, “na czym stoją”. Fakt, że budowanie zasięgu w mediach społecznościowych nie jest jedną z opcji, a koniecznością, staje się coraz bardziej oczywisty.

Firmy chcące dowiedzieć się więcej o rankingach Socially Devoted mogą odwiedzić serwis http://www.socially-devoted.com. Firma Socialbakers oraz agencja faceADDICTED jako jej partner w Polsce oferuje kompleksową platformę do analiz z zakresu social media, dostarczającą statystyki, na podstawie których marketingowcy oraz specjaliści ds. obsługi klienta mogą podejmować decyzje i oceniać skuteczność oraz pozytywnie wpływać na zwrot z inwestycji na platformach takich jak Facebook, Twitter, Google+, YouTube i LinkedIn.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu