FagorMastercook umacnia pozycję na rynku zmywarek

W pierwszym kwartale 2012 r. FagorMastercook, jeden z czołowych producentów sprzętu AGD w Polsce, zwiększył blisko dwukrotnie sprzedaż zmywarek wolno stojących o standardowej szerokości 60 cm. Na kolejne lata planowane jest dalsze, systematyczne umacnianie pozycji na rynku zmywarek, również w segmencie modeli do zabudowy. Firma stawia także na eksport urządzeń, do większości państw europejskich.

Podwojenie sprzedaży zmywarek wolno stojących marki Mastercook, o 87% wartościowo, przełożyło się na wzrost udziałów rynkowych – w pierwszym kwartale +1,4 p.p., osiągając w marcu 2012 roku blisko 7% udziału rynkowego ilościowo (dane Sell-In 01-03.2012 CECED Polska). Firma dąży także do zwiększenia sprzedaży w segmencie zmywarek do zabudowy. Dlatego też już w czerwcu br. wprowadzi na rynek zupełnie nowy asortyment tych urządzeń. Pięć premierowych modeli wyróżniać się będzie m.in. bardzo niskim zużyciem wody, nawet 6 litrów na cykl, oraz bardzo wysoką klasą energetyczną A++.

„Widzimy duży potencjał rynku zmywarek w Polsce. Z uwagi na jego dynamiczny rozwój, w 2010 roku zdecydowaliśmy się uruchomić ich produkcję we Wrocławiu. Efektem tego wdrożenia jest wytwarzanie zmywarek o bardzo wysokich parametrach, znacznie przekraczających obecnie dostępne na rynku. Nowoczesne zmywarki produkowane są dziś na zaawansowanej technologicznie platformie, której maksymalna roczna wydajność wynosi 260 tys. sztuk. Dzięki niej intensyfikujemy również sprzedaż urządzeń w Europie m.in. do Francji, Hiszpanii, Niemiec, Czech i Węgier, ale również na bardzo interesujących, wschodnich rynkach, takich jak Kazachstan, Mongolia czy Armenia. Na 2012 zakładamy, że wzrośnie ona o ok. 70% – mówi Ireneusz Bartnikowski, Prezes Zarządu FagorMastercook.

Zmywarki, jeszcze kilka lat temu postrzegane jako dobro luksusowe, są obecnie coraz chętniej kupowane. Polacy doceniają nie tylko wygodę, jaką zapewnia to urządzenia, ale również zwracają coraz większą uwagę na redukcję zużycia wody i możliwość obniżenia rachunków. Jak dodaje Prezes: „Tym, którzy nie lubią zmywać naczyń, ale dotychczas nie rozważali zakupu zmywarki, wychodząc z założenia, iż zużywa ona za dużo wody, energii, a zmywanie w niej trwa zdecydowanie za długo, oferujemy innowacyjne rozwiązania. Zmywarki Mastercook rozprawiają się z mitami dotyczącymi tych urządzeń. Zużycie wody w jednym cyklu, przez załadowaną do pełna zmywarkę Mastercook, wynosi zaledwie 10, a w najnowszych modelach nawet 6 litrów, co oznacza 60% redukcję zużycia wody w porównaniu z wciąż popularnymi modelami, które pobierają 14-16 litrów na cykl. Z kolei zużycie prądu jest nawet o 20% mniejsze. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu innowacyjnej powłoki plasma, możliwe było stworzenie programu Opti A60 min, w ramach którego czas mycia i suszenia, z zachowaniem doskonałego rezultatu, został ograniczony do 60 minut”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu