Lacoste – historia pewnego krokodyla

Historia marki Lacoste sięga końca lat dwudziestych ubiegłego wieku. Pochodzący z Francji Rene Lacoste – gwiazda tenisa ziemnego wygrywa zakład z kolegą z reprezentacji. Stawką była walizka ze skóry aligatora i wraz z tą wygraną do Lacoste przylega pseudonim „Aligator”, dobrze określający jego zaciekłość i wolę walki na korcie.

W 1933 roku Lacoste wraz z Andre Gillierem – właścicielem największej firmy produkującej we Francji ubrania z dzianiny rozpoczęli produkcję koszulek, które sam Lacoste zaprojektował jako „idealną do gry w tenisa”, czyli elegancką koszulkę z kołnierzykiem i krótkimi rękawami, która pozwalała na wygodne poruszanie się na korcie, nawet w upalne dni. Zrewolucjonizował tym samym podejście do sportowych strojów oraz kanonów mody, przedstawiając ten typ koszulki jako ubiór codzienny. W owych czasach koszulka tenisowa noszona na co dzień stanowiła rewolucję w modzie. Stała się symbolem wolności i weekendowego stylu.

Każda z wyprodukowanych koszulek ozdobiona była małym zdobionym logo aligatora, który po pewnym czasie został „zamieniony” w krokodyla. Początkowo produkowane były tylko koszulki do tenisa; z czasem w ofercie pojawiły się również ubiory dla żeglarzy i golfistów.

Jedne z „klasycznych” kolorów to: biały (pierwszy noszony przez założyciela René), cytrynowo-zielony (lime green) i czerwony. Główna siedziba firmy znajduje się w Paryżu.

Przez długie lata marka była znana głównie we Francji. Dopiero lata 80. przyniosły jej światową popularność. Doczekał tego momentu jaj założyciel, który zmarł w 1996 roku w wieku 92 lat.

Lacoste to nie tylko odzież, to także perfumy, buty i akcesoria. Komfort i jakość stały się synonimami marki.

Już teraz obuwie ze znakiem krokodyla można zakupić w internetowym klubie zakupowym markafoni.pl. Warto zajrzeć bowiem kolekcja dostępna jest w cenach obniżonych do 31 %. Kampania sprzedażowa trwa kilka dni – takiej okazji nie można przegapić. Rejestracja w klubie markafoni.pl jest bezpłatna – wystarczy podać adres e-mail, aby mieć codzienny dostęp do modowych okazji.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu