Polskapresse większościowym udziałowcem Gruper.pl

W dniu 4 czerwca 2012 r. doszło do zakupu większościowego pakietu udziałów w Gruper.pl przez Grupę Polskapresse. Swoje udziały odsprzedało dwóch współzałożycieli portalu – Tomasz Dalach i Marcin Mikołajczyk, którzy przez ponad dwa lata tworzyli pierwszy zarząd spółki.

Grupa Polskapresse zakupiła pierwsze 10 procent udziałów w spółce w połowie 2010 roku, z opcją przejęcia kolejnych aktywów w przyszłości. Na początku tego roku Grupa Polskapresse posiadała już 19%, a w wyniku dzisiejszej transakcji stała się właścicielem 54% udziałów.

– Szybki rozwój biznesu i skala działalności Grupera stały się impulsem do podjęcia decyzji o zwiększeniu zaangażowania kapitałowego. Obecność serwisu w portfolio internetowym Grupy Polskapresse wzmacnia naszą pozycję w segmencie e-commerce – mówi Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Grupy Polskapresse.

– W ciągu ostatnich dwóch lat zbudowaliśmy wspólnie niezwykłą firmę. Jesteśmy drugim serwisem zakupów grupowych w Polsce. Polskapresse jest z nami prawie od samego początku. Dla Grupera to silny udziałowiec z doświadczeniem na rynku mediów – komentuje Piotr Majcherkiewicz, współzałożyciel i prezes Gruper.pl

W ciągu 2 lat Gruper.pl wyrósł na krajową i regionalną potęgę w zakupach grupowych, wyprzedzając wejście do Polski zachodnich konkurentów. Obecnie prezentuje ponad 2 000 ofert miesięcznie, a jego klienci zaoszczędzili w sumie ponad 210 mln złotych, kupując prawie 1,5 miliona kuponów. Gruper.pl jest silnym numerem dwa na rynku i wraz z liderem odpowiada za 80% sprzedaży w sektorze. Serwis został stworzony przez czterech pasjonatów e-biznesu – Marka Borzestowskiego, Tomasza Dalacha, Piotra Majcherkiewicza, Marcina Mikołajczyka.

– Jestem dumny z tego jak Gruper rozwinął się przez pierwsze dwa lata swojej działalności. Wspólnie z całym, obecnie już blisko 300-osobowym zespołem, nie tylko zbudowaliśmy siłę serwisu, ale także wyposażyliśmy go w skuteczne narzędzia, które pozwolą mu na dalszy rozwój. Mam poczucie dobrze spełnionej misji. Teraz przyszedł czas na nowe wyzwania i realizację kolejnych pomysłów biznesowych w branży internetowej – zapowiada Tomasz Dalach, współzałożyciel oraz pierwszy prezes Gruper.pl

– Zbudowaliśmy drugi największy serwis zakupów grupowych i zmieniliśmy polski rynek e-commerce. Żegnamy się z Gruper.pl. Świetna współpraca w zarządzie z Tomaszem skłania nas do dalszej wspólnej pracy nad nowymi projektami internetowymi – dodaje Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel oraz członek pierwszego zarządu Gruper.pl

Gruper.pl to polski lider zakupów grupowych:

  • działa od kwietnia 2010 roku, jest pierwszym i największym z polskich serwisów zakupów grupowych,
  • w listopadzie 2011 roku liczba użytkowników przekroczyła 1,7 mln*,
  • na początku czerwca 2012 liczba kuponów nabytych przez klientów przekroczyła 1,45 mln, a ich oszczędności 210 mln zł.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu