Zakochaj się w Warszawskiej Syrence

31 maja rozpoczyna się kolejny etap kampanii „Syrenki Narodowe”, realizowanej przez konsorcjum:  Agencja John Pitcher i XS Events na zlecenie Biura Promocji Miasta.

Kampania została podzielona na trzy etapy. Etap I to spot, osadzony na portalu Facebook.com, który pokazuje atrakcje miasta. Widz jest w nim równocześnie bohaterem akcji. W filmie odnajdywał części swojej cyfrowej tożsamości – nazwisko i zdjęcia. Historia opowiada pobyt w Warszawie przeciętnego turysty. W szybkich, dynamicznie zmontowanych ujęciach został pokazany jego dzień w Warszawie: od wyjścia z pociągu, pobyt w klubie, atrakcje stolicy również w środowisku Facebooka. Internauci mogli zmieniać wygląd figur Syrenki przez dodawanie swoich zdjęć, które tworzą flagi narodowe 16 krajów-finalistów UEFA EURO 2012TM. Etap II kampanii to „Bitwa o miejsce”, w której użytkownicy mogą współdecydować o prawdziwym miejscu w Warszawie, w którym pojawi się „ich” Syrenka Narodowa. Aplikacja „Bitwa o miejsce” zostanie uruchomiona 31 maja.

Zależało nam na przedstawieniu Warszawy jako miasta – gospodarza i pokazaniu atrakcji turystycznych niezależnie od tego czy drużyna fanów gra w Warszawie, czy nie. – mówi Rafał Ślaski – producent wykonawczy z Agencji John Pitcher – Wybór Syrenki jest najbardziej naturalny, przede wszystkim ze względu na jej symbolikę, ściśle związaną z Warszawą. Bajkowość tej postaci pozwala wprowadzić element zrozumiały dla wszystkich narodowości. Chcieliśmy przełamać konwencję pokazania Warszawy w sposób „pocztówkowy”. Kampania przyniosła  wymierne sukcesy, jak zwiększenie liczby fanów na anglojęzycznym fanpage’u Warszawy, z 1,500 fanów do ponad 42 tysięcy. Poza tym ludzie, którzy przyłączyli się na Facebooku nie znikną po Euro 2012, nadal będą doskonałą grupą docelową potencjalnych turystów!

6 czerwca wystartuje etap III – umiejscowienie Syrenek Narodowych w przestrzeni miejskiej oraz uruchomienie aplikacji mobilnej „Przewodnik po Syrenkach Narodowych”. Na każdej Syrence, oprócz flagi (wzbogaconej o zdjęcia kibiców) i nazwy kraju, znajdzie się również QR Kod. Każdy posiadacz smartfonu z systemem iOS lub Android, będzie mógł pobrać bezpłatnie mobilną aplikację. Mobilna wersja przewodnika prezentuje Syrenki Narodowe, informuje o Strefie Kibica oraz o najważniejszych obiektach w mieście: zabytkach, hotelach, punktach gastronomicznych, centrach rozrywki. Całość jest dostępna we wszystkich językach krajów-finalistów UEFA Euro.

Ten projekt był dla nas bardzo inspirujący ale również wymagający – dodaje Rafał Ślaski. Największym wyzwaniem była koordynacja pracy przy tak dużym multijęzycznym projekcie: 3 duże aplikacje Facebookowe, interaktywny spot wideo, produkcja i logistyka 16 kopii pomników Syrenki, a wszystko w 15 językach europejskich.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu