Centralizacja zakupów w Grupie TAURON

Grupa TAURON, największy sprzedawca i dystrybutor energii w kraju zakończyła projekt wdrożenia Systemu Wsparcia Organizacji Zakupów (SWOZ). Głównym celem projektu jest osiągniecie korzyści finansowych, organizacyjnych oraz zarządczych. Dostawcą rozwiązania jest firma Marketplanet.

W czasie, trwającego osiem miesięcy, projektu wdrożono i uruchomiono system informatyczny wykorzystywany do przygotowania i prowadzenia procesów zakupowych. Zakres wdrożenia obejmował moduły:  planowania zakupów, postępowań przetargowych, aukcji elektronicznych oraz zarządzania umowami. Przyjęty model funkcjonowania organizacji zakupowej w Grupie TAURON  pozwala na osiągnięcie  oszczędności w każdym roku na poziomie od 3 do 10  proc. w  wybranych do konsolidacji kategoriach zakupowych.

„Wdrożenie informatycznego systemu wsparcia organizacji zakupów było konieczne, aby efektywnie zarządzać potencjałem zakupowym Grupy oraz realizować jej cele biznesowe. Centralizacja zakupów  pozwoli na zauważalne obniżenie kosztów w tym zakresie, co wpisuje się w realizowany od 2010 r. program redukcji kosztów operacyjnych o 1 mld na lata 2010-2012” – powiedział Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu ds. korporacji w TAURON Polska Energia S.A.

Opracowany przez  Grupę TAURON model organizacji zakupowej, w który wpisuje się SWOZ, pozwala na integrację kupców posiadających kompetencje, wiedzę i doświadczenie w obszarze  poszczególnych kategorii zakupowych, co skutkuje zwiększeniem efektywności realizowanych w Grupie zakupów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu