Dzieci nudzą się już po 27 minutach podróży

Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy TomTom dzieci podróżujące samochodem bardzo szybko się nudzą. Rekordzistom wystarczą zaledwie 23 minuty, żeby zacząć marudzić.

Firma TomTom, wiodący światowy dostawca przenośnych rozwiązań nawigacyjnych, we współpracy z firmami Ipsos MORI oraz HorzionResearch, przeprowadziła badanie mam dzieci w wieku 2-8 lat. Okazało się, że podczas podróży samochodem trwającej średnio 5 godzin dzieci zaczynają się nudzić już po 27 minutach. Maluchy z Australii i Wielkiej Brytanii nudzą się najszybciej, odpowiednio po 23 i 24 minutach. Najbardziej cierpliwe jest młode pokolenie z Nowej Zelandii – znudzenie dopada je dopiero po 34 minutach.

Spędzając tyle czasu w samochodzie, mamy starają się zabawić bądź odwrócić uwagę dzieci od nużącej podróży. 74 proc. wymyśla gry, 52 proc. oferuje smakołyki i nagrody, a 24 proc. przyznaje, że zaniża oczekiwaną godzinę przybycia, żeby podróż wydawała się krótsza.

60 proc. mam twierdzi, że przebywanie w rodzinnym gronie jest najlepszą częścią familijnej wyprawy, ale jednocześnie przyznaje, że bywa to stresujące. 41 proc. uważa, że jazda samochodem z dziećmi jest bardziej stresująca, niż praca w biurze, a 36 proc. często kłóci się z partnerem podczas podróży.

„Mimo że w tym roku badania ominęły polskie mamy, można przypuszczać, że mają takie same problemy jak większość zmotoryzowanych mam na świecie. Oczywiście, nic nie poradzimy na to, że dzieci się nudzą, ale staramy się, żeby każda podróż przebiegała w dobrej atmosferze, a dotarcie do celu nie było stresującym doświadczeniem” – wyjaśnia Magdalena Marciniszyn, Marketing Manager na rynek Europy Środkowo – Wschodniej w TomTom. – „Staramy się dostarczać rozwiązania, które nie tylko skrócą podróż – jak HD Traffic i IQ Routes, ale i ją uprzyjemnią, jak Search&Go, które pozwala na znajdowanie restauracji i placów zabaw”.

W oparciu o wyniki badań i opinie konsumentów firma TomTom dąży do tego, aby rodzinne wycieczki stały się wygodniejsze, m.in. przez skracanie czasu podróży i dostarczenie przyjaznych dla kierowcy treści i usług. Zastosowane technologie pozwalają rodzinom w pełni wykorzystać spędzany wspólnie czas. Udowodniono, że kierowcy korzystający z usługi TomTom HD Traffic docierają do celu szybciej, a nowe funkcje TomTom Search & Go pomagają rodzinom znaleźć ciekawe miejsca na trasie podróży.

Średni czas, po którym dzieci w wieku 2-8 lat zaczynają nudzić się podczas długiej jazdy samochodem:

  • Australia – 23 minuty
  • Wielka Brytania – 24 minuty
  • Hiszpania – 25 minut
  • Włochy – 26 minut
  • Holandia – 27 minut
  • Stany Zjednoczone – 30 minut
  • Francja – 30 minut
  • Niemcy – 31 minut
  • Nowa Zelandia – 34 minuty

Średni czas, po którym dzieci zaczynają się nudzić, obliczono na podstawie odpowiedzi (2663 + dane z Nowej Zelandii) matek z dziećmi w wieku od 2 do 8 lat przy założeniu, że podróż trwa ponad 30 minut, a dzieci nie mają w samochodzie żadnej formy rozrywki, takiej jak odtwarzacz DVD. Próbę wybrano spośród wszystkich kobiet, które wzięły udział w sondażu.

Sondaż został zlecony przez TomTom i przeprowadzony przez firmę badawczą Ipsos MORI w dniach 1-19 marca 2012 r. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Australii, Niemczech, Holandii, Francji, Włoszech i Hiszpanii. W sondażu wzięło udział 4113 kobiet z dziećmi w wieku od 2 do 8 lat. Dodatkowy sondaż został przeprowadzony w Nowej Zelandii przez firmę HorizonResearch.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu