Noc Muzeów 2012 warta 14 mln złotych

Z każdym rokiem nocne zwiedzanie cieszy się coraz większym rozgłosem. Agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowała wartość tegorocznych publikacji dotyczących Nocy Muzeów na niemal 14 milionów złotych.

Jeszcze dwa lata temu jako sukces medialny akcji określaliśmy przeszło 900 publikacji. Wydarzenie skupiło wówczas większe zainteresowanie niż najważniejsze w tym czasie wydarzenie sportowe w Polsce. W tym roku w takim samym okresie (weekend, dzień przed i dzień po wydarzeniu) pojawiło się aż 2,9 tys. publikacji dotyczących Nocy Muzeów, czyli ponad trzykrotnie więcej.

O tegorocznej edycji wydarzenia media informowały już od początku miesiąca. Łącznie w prasie, telewizji, radio i internecie od 1 do 21 maja 2012 ukazało się 5,7 tys. publikacji. Nic dziwnego, że do akcji dołączają kolejne instytucje, a w tym roku pojawiła się inicjatywy, by Noc Muzeów – wzorem Berlina – organizować dwukrotnie częściej.

Na media ogólnopolskie przypadło 35 proc. przekazu, natomiast na regionalne – 65 proc. Pozytywnie wyróżniały się trzy regiony, w których zainteresowanie dziennikarzy jest ponadprzeciętne. Najwięcej o Nocy Muzeów pisały regionalne media na Mazowszu. Liczbę czterystu publikacji przekroczył także Dolny Śląsk. Na trzecim miejscu – ze stratą zaledwie kilku publikacji – uplasowała się Wielkopolska. Nieco dalej w klasyfikacji znalazły się województwa – łódzkie i małopolskie. Najmniej informacji o wydarzeniu przekazywano w świętokrzyskim, opolskim i lubuskim.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu