AIP Seed Capital inwestuje w trzy kolejne spółki

Czołowy fundusz zajmujący się inwestycjami w projekty typu start-up objął udziały w kolejnych trzech firmach działających w obszarze nowych technologii. Liczba inwestycji AIP Seed Capital zbliża się już do 40 spółek.

Wszystkie trzy spółki, czyli Kerris Mobile, Scoupon oraz Navcart to spółki działające w obszarze nowych technologii zajmujące się tworzeniem aplikacji mobilnych, agregowaniem zakupów grupowych i tworzeniem nowych rozwiązań w nawigacji GPS.

„Misją ekosystemu Polski Przedsiębiorczej, do której należy AIP Seed Capital, jest uwalnianie potencjału i innowacyjności młodych Polaków. Chcemy zbudować w  najbardziej efektywny na świecie system wspierania startupów.” – mówi Jacek Aleksandrowicz dyrektor zarządzający AIP Seed Capital. – „Wszystkie inwestycje, które właśnie zrealizowaliśmy wpisują się w cel jaki przed sobą postawiliśmy” – dodaje Jacek Aleksandrowicz.

Do końca roku 2012 fundusz planuje przeprowadzić jeszcze około sześciu nowych inwestycji. Fundusz AIP Seed Capital realizuje inwestycje w ramach modelu 100/15, czyli za 15% udziałów w nowo utworzonej spółce płaci 100 tys zł. Spółki oprócz wsparcia finansowego na realizację swojej działalności, otrzymują możliwość korzystania z pomieszczeń i usług AIP Business Link – nowoczesnego centrum wspierania startupów w biurowcu Zebra Tower.

Nowe inwestycje AIP Seed Capital:

  • Kerris Mobile –  zajmuje się tworzeniem aplikacji mobilnych dla klientów biznesowych. W fazie testów znajduje się już pierwsze narzędzie dla biznesu Kerris Place – geolokalizator dla kadry managerskiej. Aplikacja pozwala na lokalizację oraz kontrolę tras wykonywanych przez pracowników pracujących poza siedzibą firmy. Spółka reprezentowała Polskę jako jedna z trzech najbardziej obiecujących firm z branży high-tech, na otwarciu pierwszej na świecie ambasady dla startupów w Szanghaju.
  • Scoupon.pl –  spółka tworząca agregator zakupów grupowych, który gromadzi w jednym miejscu oferty 40 największych serwisów zakupowych w Polsce. Filtrowanie w serwisie według kategorii np. oferty z najwyższym rabatem, pozwala klientom na oszczędność czasu i pieniędzy.
  • Navcart –  zajmuje się wprowadzeniem na rynek innowacyjnej nawigacji GPS z dokładnymi mapami jezior, dostępnej za pośrednictwem telefonu komórkowego. Obszar objęty nawigacją będzie obejmował początkowo Wielkie Jeziora Mazurskie, a następnie inne popularne wśród żeglarzy akweny w Polsce oraz w Europie.
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu