Pomysł na e-biznes: 200 dni sukcesu

18 maja minęło dokładnie 200 dni od oficjalnego uruchomienia innowacyjnego portalu infoklik.eu, wspierającego poszukiwanie ofert i kontrahentów dla firm. Internetowy serwis jest dziełem białostockich przedsiębiorców. Podkreślają, że zbudowali narzędzie, którego sami, w swojej codziennej biznesowej pracy po prostu potrzebowali.

Projektując konkretne rozwiązania bazowali na swoich doświadczeniach związanych z trudnym zadaniem, jakim jest poszukiwanie rzetelnych kontrahentów i konkretnych ofert biznesowych.

W efekcie, powstał zupełnie nowatorski i unikalny w skali kraju portal, pozwalający w intuicyjny i maksymalnie uproszczony sposób  znaleźć dokładnie takie propozycje,  jakich użytkownicy oczekują. Wszystko za sprawą specjalnego formularza służącego do skonstruowania zapytania ofertowego/oferty, bazującego na katalogu CPV (wspólnotowy katalog produktów i usług), w którym każdy produkt i usługa jest opisany przy pomocy indywidualnych cech i parametrów.

Należy podkreślić, że portal zapewne nie powstałby bez istotnego wsparcia finansowego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości dostrzegła potencjał tkwiący w pomyśle Białostoczan i przyznała niemalże 80-procentową dotację ze środków unijnych w ramach priorytetu 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

– Tych 200 dni upłynęło właściwie na ciągłym udoskonalaniu naszego produktu. Wciąż bowiem pojawiają się kolejne sugestie i uwagi, napływające – co ważne – bezpośrednio od naszych klientów, odnośnie usprawnienia działania i modyfikacji określonych obszarów działania serwisu oraz konkretnych funkcjonalności – mówi Andrzej Nosorowski, prezes spółki będącej właścicielem portalu.

W tej chwili serwis może pochwalić się ponad dwiema setkami zarejestrowanych użytkowników abonamentowych. Łączna ilość wszystkich dotychczas wygenerowanych przez korzystających z infoklik.eu zapytań wynosi około 1500.

Serwis ma też za sobą udaną kampanię ad words. Dodatkowo firma prowadzi aktywne działania telemarketingowe związane z prezentacją oferty potencjalnym klientom biznesowym. Infoklik zgodnie z „duchem czasu” jest obecny na portalu społecznościowym facebook.com, gdzie angażuje się w komunikację z tworzącą się wokół projektu społecznością oraz posiada swojego bloga.

– W ciągu tych kilku pierwszych miesięcy kilkakrotnie zachodziły zasadnicze zmiany w ofercie abonamentowej. Było to wynikiem testowania ofert i wyboru tych najbardziej optymalnych z punktu widzenia efektywności. Zakładamy, że wprowadzone w pierwszych dniach maja urozmaicone propozycje spotkają się z aprobatą naszych klientów– uważa prezes spółki.

Najtańszy abonament to wydatek 9 złotych netto. Klient otrzymuje 90-dniowy dostęp do wszystkich funkcjonalności serwisu i szansę na minimum 50 zapytań ofertowych. Za najdroższą subskrypcję trzeba zapłacić 190 złotych. Jej posiadacz może korzystać z zasobów strony przez cały rok, a ilość zapytań, których może się spodziewać, to minimum 1000. Oprócz tych wymienionych, są jeszcze trzy zróżnicowane cenowo propozycje. Warto zaznaczyć, że przeglądanie ofert i wysyłanie zapytań ofertowych jest bezpłatne. Płacić muszą jedynie dostawcy usług i produktów.

W połowie maja przedstawiciele serwisu uczestniczyli w ogólnopolskiej konferencji w Białowieży, zorganizowanej przez Uniwersytet w Białymstoku, poświęconej innowacjom w gospodarce. Do udziału w spotkaniu zostały zaproszone  firmy wytypowane przez ekspertów. Kryterium wyboru stanowiły nowatorskie projekty realizowane przez te przedsiębiorstwa, dzięki wsparciu finansowemu z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka wyróżniające się w szczególny sposób na tle innych. W tej grupie zaledwie kilkunastu docenionych przedsięwzięć z całego kraju znalazł się również portal infoklik.eu.

Dodatkowo, od końca ubiegłego roku, infoklik.eu jako jedyny taki podmiot zyskał uznanie suwalskiego Parku Naukowo – Technologicznego Polska – Wschód, który objął jego działania swoim patronatem.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu