iBILLBOARD, międzynarodowa platforma reklamowa RTB, debiutuje w Polsce i Turcji, w Czechach i na Węgrzech

Na polskim rynku debiutuje iBILLBOARD, w pełni zautomatyzowana platforma do sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu RTB. Równocześnie platforma jest uruchamiana także na rynku tureckim, a w ciągu kilkunastu tygodni zadebiutuje także w Czechach i na Węgrzech. Docelowo ma funkcjonować w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce partnerami projektu zostały na starcie m.in. największe sieci reklamowe oraz jeden z czołowych portali horyzontalnych. Polskim biurem pokieruje Marta Lech-Maciejewska.

Platforma iBILLBOARD (www.ibillboard.pl) została stworzona i będzie zarządzana przez spółkę Internet BillBoard a.s. (http://internet.billboard.cz/en ), której pakiet kontrolny należy do niemieckiego holdingu Ballroom International inwestującego wraz z funduszem Enterprise Investors w spółki reklamy online w Europie Środkowo-Wschodniej.

– Nasza strategia zakłada koncentrację na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a Polska to, obok Turcji, największy rynek tego regionu, stąd decyzja o oficjalnym launchu iBILLBOARD właśnie na tych dwóch rynkach. Platforma technologicznie jest już w Polsce w pełni sprawna, ma także już na starcie partnerów, którzy zapewniają jej powierzchnię reklamową o wysokiej jakości, a jednocześnie gwarantującą ponad 99 proc. zasięg w polskiej sieci – mówi Karel Pavlicek, CEO Internet Billboard – Start iBILLBOARD wpisuje się w ogólnoświatowy trend, który szczególnie silnie widać już w USA i w Europie Zachodniej, a który polega na tym, że handel powierzchnią reklamową w Internecie coraz bardziej się automatyzuje i coraz bardziej opiera się na platformach aukcyjnych.

Do projektu ze swoją powierzchnią reklamową przystąpiły już na starcie największe sieci reklamowe w Polsce a także m.in. jeden z czołowych portali. Głównym celem platformy iBILLBOARD jest zautomatyzowanie i tym samym uproszczenie zarówno sprzedaży, jak i zakupu powierzchni reklamowej. Platforma iBILLBOARD będzie działać przede wszystkim w modelu RTB – Real Time Bidding, polegającym na dokonywaniu transakcji kupna-sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu aukcyjnym odbywającym się w czasie rzeczywistym.

Polskim biurem iBILLBOARD, na stanowisku Brand Managera, pokieruje Marta Lech-Maciejewska, której powierzono rozwój platformy na naszym rynku. Wcześniej pracowała jako Account Manager w ARBOinteractive oraz na takim samym stanowisku w sieci reklamy behawioralnej Behavia.

iBILLBOARD jest pierwszą tego typu w Polsce lokalną zautomatyzowaną platformą do sprzedaży oraz zakupu reklamy internetowej. Platforma wykorzystuje wyłącznie polską powierzchnię www. Dzięki zaawansowanej technologii iBILLBOARD umożliwi reklamodawcom zakup powierzchni bardzo precyzyjnie targetowanej demograficznie oraz geograficznie.

Dodatkową funkcjonalnością platformy jest możliwość zakupu powierzchni premium, powierzchni pogrupowanej na kategorie, jak i kampanii zasięgowych. Korzystanie z platformy jest bezpłatne.

Oferta iBILLBOARD  kierowana jest do 3 grup partnerów: domów mediowych, marketerów, oraz wydawców. Z punktu widzenia domów mediowych iBILLBOARD to przede wszystkim możliwość szybkiego przeglądu dostępnych na rynku powierzchni reklamowych i łatwej identyfikacji pozostałych na rynku zasobów, zniżki od wydawców uzależnione od wolumenu, a także znaczne oszczędności na kosztach operacyjnych. Dla reklamodawców (zarówno dużych, jak i małych) to szansa m.in. na niższe koszty zakupu, ale i łatwiejszy sposób dokonywania tych zakupów, a także łatwe i intuicyjne definiowanie ustawień kampanii. Wydawcy z kolei dzięki iBILLBOARD uzyskują narzędzia dodatkowej sprzedaży swojej powierzchni reklamowej i dzięki temu możliwości poprawy zyskowności. Kampanie prowadzone za pośrednictwem iBILLBOARD są optymalizowane w czasie rzeczywistym co zapewnia uzyskanie najlepszych efektów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu