Adobe przedstawia Digital Publishing Suite nowej generacji

Ponad 25 milionów dostarczonych publikacji cyfrowych i 120 000 pobrań każdego dnia. Meredith Corporation wybiera DPS Nowy Jork/Warszawa 21 maja 2012 r.

— Podczas dorocznej konferencji Adobe Digital Publishing Summit firma przedstawiła nowe, zaawansowane funkcje środowiska Adobe Digital Publishing Suite (DPS), które umożliwią firmom medialnym i wydawnictwom korporacyjnym zwiększenie zasięgu publikacji oraz zapewnią im nowe sposoby monetyzacji treści. Wśród nowych funkcji znajduje się przeglądarka treści Content Viewer for iPhone, udostępnianie materiałów w portalach społecznościowych, rozszerzone licencje na czcionki oraz ściślejsza integracja z pakietem Adobe Creative Suite 6. To niezwykle korzystna kombinacja dla przedsiębiorstw medialnych i innych firm. Adobe publikuje „na żywo” relacje z konferencji w blogu pod adresem blogs.adobe.com/dpsnyc2012.

Adobe poinformował również, że firma Meredith Corporation zdecydowała się wykorzystać Digital Publishing Suite do tworzenia i dystrybucji materiałów dotyczących swoich najważniejszych marek, takich jak Better Homes and Gardens, Parents i Fitness, za pośrednictwem różnych kanałów. DPS jest najlepszym w branży rozwiązaniem wieloplatformowym, z którego korzysta 850 klientów na całym świecie. Od kwietnia 2011 r. dostarczyli oni za pomocą tego rozwiązania ponad 1700 aktywnych aplikacji i ponad 25 milionów publikacji cyfrowych na urządzenia iPad, Kindle Fire i na tablety z systemem operacyjnym Android. Obecnie Adobe codziennie wysyła użytkownikom tabletów 120 000 publikacji i cały czas rozwija Digital Publishing Suite, aby dotrzymać kroku szybko zmieniającym się wymaganiom branży. Oto nowe funkcje Digital Publishing Suite:

Przeglądarka Content Viewer for iPhone – Umożliwia ona wysyłanie publikacji cyfrowych na urządzenia iPhone i iPod Touch (oprócz urządzeń iPad, Kindle Fire i tabletów z systemem operacyjnych Android), co pozwala przedsiębiorstwom medialnym i innym firmom szybko rozszerzyć zakres dystrybucji i zapewnić dostęp do treści ponad 220 mln posiadaczy urządzeń iPhone i iPod Touch na całym świecie. Na konferencji Digital Publishing Summit magazyn „The New Yorker”, wydawany przez koncern Condé Nast., jako pierwszy zademonstruje, jak może wyglądać w przeglądarce Content Viewer.

Udostępnianie treści w mediach społecznościowych – Nowe funkcje udostępniania treści w mediach społecznościowych zachęcają czytelników i klientów do publikowania artykułów na Facebooku i Twitterze oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej bezpośrednio z aplikacji Digital Publishing Suite. Ułatwia to dystrybucję treści na szerszą skalę i dokonywanie jej pomiarów oraz udostępnianie próbek artykułów, co z kolei pomaga w budowaniu marek publikacji oraz pobieraniu opłat abonamentowych od czytelników. Za pomocą tej funkcji użytkownicy DPS mogą konfigurować artykuły gotowe do udostępnienia, docelowe kanały mediów społecznościowych oraz wybór i liczbę artykułów przeglądanych przed podjęciem decyzji o zakupie. Gdy Adobe wprowadzał tę nową funkcję, firma Wenner Media poinformowała o udostępnieniu magazynu „Us Weekly” w wersji dla iPadów za pomocą środowiska Digital Publishing Suite. Aplikację ta będzie można pobrać od 17 maja w internetowym kiosku Apple Newsstand. Podczas konferencji Adobe Digital Publishing Summit, Wenner Media przeprowadzi wstępny przegląd funkcji udostępniania materiałów w mediach społecznościowych z „Us Weekly” dla iPadów, a w najbliższym czasie zamierza wprowadzić te funkcje w pełni. Będzie to pierwszy magazyn cyfrowy, który zaoferuje taką opcję czytelnikom.

Rozszerzone prawa do używania czcionek – Użytkownicy Digital Publishing Suite mają teraz rozszerzone prawa do czcionek z biblioteki Adobe Type Library. Jeżeli otrzymali licencję na te czcionki bezpośrednio od Adobe i tworzą treści publikowane w formacie .folio (np. mapy bitowe, pliki PDF i HTML), mogą wykorzystywać te wybrane czcionki w swoich publikacjach bez konieczności uzyskiwania dodatkowych licencji i ponoszenia związanych z tym kosztów. W rezultacie zyskują bogatą, w pełni licencjonowaną paletę typograficzną obejmującą 800 wysokiej jakości, wyróżnianych nagrodami czcionek Adobe, które mogą wykorzystać w dowolnej kreatywnej pracy. W przypadku urządzeń z wyświetlaczem Retina, takich jak nowy iPad, umożliwia to projektantom zapewnienie wyrazistości i przejrzystości czcionek oraz ich dostosowanie do charakteru publikacji bez naruszania praw własności intelektualnej.

Funkcja Alternate Layout w oprogramowaniu Adobe InDesign CS6 – Zespoły projektowe i produkcyjne mogą przyspieszyć pracę i zaoszczędzić czas dzięki funkcji Alternate Layout dostępnej w oprogramowaniu InDesign CS6. Umożliwia ona dostosowywanie pierwotnego układu strony InDesign do publikacji na urządzeniach różnej wielkości, takich jak iPhone, iPad, Kindle Fire oraz na inne urządzenia mobilne i tablety. InDesign może w inteligentny sposób zmieniać układ i rozmiary treści bez konieczności ręcznego wprowadzania modyfikacji. Wystarczy, że projektant skorzysta z elastycznych reguł dotyczących układu oraz wizualnych wskazówek dostępnych na stronach. Funkcja Alternate Layout modyfikuje również przepływy pracy dotyczące publikacji. W rezultacie twórcy mogą znacznie szybciej publikować treści na urządzeniach z ekranami o różnych proporcjach i rozdzielczościach, a wydawcy i przedsiębiorstwa – szybko i efektywnie generować publikacje na wielu urządzeniach.

Możliwość integracji Digital Publishing Suite z oprogramowaniem Adobe Edge – Adobe Edge służy do przeglądania i umożliwia tworzenie animowanych treści w formacie HTML5 zgodnych ze standardami internetowymi. Treści te można łatwo umieszczać w aplikacjach środowiska Digital Publishing Suite za pomocą oprogramowania InDesign. W połączeniu z interaktywnymi nakładkami dostępnymi w Digital Publishing Suite, Adobe Edge umożliwia intuicyjne określanie czasu i kodowanie. Dzięki temu projektanci mogą tworzyć niestandardowe funkcje interaktywne, które zachęcają czytelników treści redakcyjnych i reklamowych do większego zaangażowania. Oprogramowanie Adobe Edge jest częścią niedawno wprowadzonego rozwiązania Adobe Creative Cloud i oferuje nową funkcję „publikacji do DPS” przeznaczoną dla rozwiązań InDesign CS6. Zostanie udostępnione w wersji komercyjnej w drugiej połowie bieżącego roku. Firma Fast Company jako pierwsza zastosowała animacje Edge w swoim magazynie.

„Czytelnicy, którzy coraz chętniej korzystają z treści mobilnych, oczekują dynamicznych funkcji oraz możliwości udostępniania treści innym użytkownikom tabletów i telefonów komórkowych” – powiedział Jim Guerard, wiceprezes i dyrektor generalny działu Creative and Media Solutions w firmie Adobe. „Innowacje Adobe w zakresie publikacji cyfrowych przyspieszają rozwój branży, ponieważ umożliwiają wydawcom zwiększenie zasięgu publikacji oraz monetyzację obejmującą znacznie większą liczby użytkowników, którzy chcą korzystać z dynamicznych, unikatowych funkcji odbioru treści za pomocą urządzeń mobilnych”.

Firma Meredith Corporation dołącza do dużej grupy czołowych przedsiębiorstw i marek medialnych, które ostatnio wybrały Digital Publishing Suite do publikowania swoich treści na tabletach. W grupie tej znajdują się m.in. Fast Company, PC Magazine, Roland, Source Interlink i Honeywell. Digital Publishing Suite umożliwia przedsiębiorstwom medialnym i wydawnictwom korporacyjnym używanie nowych, wszechstronnych narzędzi CS6, a dzięki ścisłej integracji z Adobe Digital Marketing Suite* pozwala na ekonomiczne tworzenie i dystrybucję immersyjnych treści cyfrowych na wielu różnych rodzajach tabletów, jak również wykorzystanie znakomitych funkcji analitycznych w celu optymalizacji działalności. Jako pierwsze wdrożyły tę technologię koncerny wydawnicze Condé Nast i National Geographic.

„Bardzo nas cieszy, że możemy publikować materiały dotyczące naszych najlepszych marek wieloma kanałami za pomocą środowiska Digital Publishing Suite” – powiedziała Liz Schimel, wiceprezes i dyrektor ds. technologii cyfrowych w firmie Meredith Corporation. „W publikacjach przeznaczonych na tablety będziemy mogli dostarczać treści, które zapewnią czytelnikom lepszą rozrywkę, a nam nowe subskrypcje i dodatkowe przychody”.

„Wraz z liczbą tabletów i urządzeń mobilnych rośnie liczba potencjalnych czytelników naszego magazynu, którzy z nich korzystają. Musimy być gotowi do zaoferowania im treści na tych urządzeniach” – powiedział Bill Marr, dyrektor kreatywny magazynu „National Geographic”. „Za pomocą funkcji Alternate Layout, dostępnej w oprogramowaniu Adobe InDesign CS6, połączonej z Digital Publishing Suite, nasi pracownicy mogą szybko dostosowywać układy stron do ekranów o różnych proporcjach i rozdzielczościach, zachowując najważniejsze właściwości oryginalnego projektu, a tym samym zapewniając spójność elementów graficznych naszej marki na całym rynku”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu