Kobiecym okiem – czyli piłka nożna widziana przez kobiety wyniki badania MasterCard

Czy kobiety zostawiają swoich partnerów samym sobie, gdy Ci oglądają mecz? Czy oglądają mecze piłkarskie, aby im się przypodobać? Dlaczego według nich mężczyźni oglądają piłkę nożną? Na te wszystkie pytania odpowiada badanie przeprowadzone na zlecenie firmy MasterCard, Sponsora Narodowego UEFA EURO 2012™.

Według stereotypu kobiety omijają piłkę nożną wielkim łukiem, a najlepszych piłkarzy znają tylko dlatego, że ładnie wyglądają w obcisłych spodenkach i koszulkach. Jak pokazuje badanie MasterCard nie jest to do końca prawda.

Co ciekawe, nie wszystkie kobiety unikają oglądania meczy piłkarskich. Połowa kobiet, gdy ich partner ogląda mecz zostaje w domu i zajmuje się innymi zajęciami – czyta książki, gotuje, sprząta, ogląda film na drugim telewizorze, albo po prostu idzie spać. Natomiast aż 40% z nich ogląda mecze razem ze swoim partnerem. Tylko 7% z nich decyduje się opuścić swojego mężczyznę i spotkać się z koleżankami poza domem, a 1,7% idzie na zakupy. Pokazuje to, że przedstawiany w mediach masowych schemat, w którym kobieta pozostawia swojego partnera, aby iść na zakupy lub na „babski wieczór” nie sprawdza się w Polsce.

Tylko 5% z nich ogląda mecze ze względu na atrakcyjnych piłkarzy i tylko 1 na 100, aby przypodobać się swojemu partnerowi. Pokazuje to, że kobiety nie stosują się do zasady „przez wspólne oglądanie do serca”, a mecz piłkarski to dla nich nie tylko przystojni sportowcy. Natomiast co trzecia kobieta w Polsce ogląda mecze piłkarskie, ponieważ interesuje się piłką nożną, a 15% tak wspólnie spędza czas ze swoimi znajomymi. Obalałoby to mit, że piłka nożna to dla kobiet najgorsza forma rozrywki.

Kobiety, które nie są zainteresowane piłką nożną denerwują się, gdy ich mężczyźni oglądają mecze. Dlaczego według nich panowie siadają przed telewizorem i kibicują swojej drużynie? Badanie MasterCard pokazuje, że według kobiet, mężczyźni nie oglądają meczy ze względu na zainteresowanie piłką nożną. Połowa z nich uważa, że jest to dla panów wyłącznie przerwa w myśleniu. Co czwarta kobieta w Polsce nie wie i nie rozumie, dlaczego mężczyźni oglądają piłkę nożną. Mniej więcej tyle samo pań sądzi, że mecz jest dla ich partnerów okazją do spotkania się z kolegami i spożywania alkoholu. Co ciekawe niewiele z nich (3%) uważa, że mężczyźni używają meczu, jako pretekstu do zwolnienia z domowych obowiązków.

„Piłka nożna i kibicowanie jest kojarzone głównie z mężczyznami. Przed turniejem UEFA EURO 2012™, jako Narodowy Sponsor chcieliśmy sprawdzić, jak ten sport oraz jego kibiców widzą polskie kobiety” – mówi Katarzyna Wojda, Marketing & PR Manager, MasterCard Europe Oddział w Polsce. „Ciekawe jest to, że badanie obala stereotypy na temat kobiet i piłki nożnej. Coraz więcej z nas interesuje się tym sportem i dzieli tą pasję ze swoimi partnerami oraz znajomymi. Co najważniejsze rozumiemy potrzebę naszych mężczyzn do obejrzenia meczu w telewizji albo na stadionie. To dobra prognoza na zbliżające się wielkimi krokami Mistrzostwa Europy.”

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu