BCC: INEA nabierze tempa z SAP

INEA, największy alternatywny operator telekomunikacyjny w Wielkopolsce, rozpoczęła kompleksowe wdrożenie rozwiązań SAP. Prowadzone przez BCC przedsięwzięcie jest zaplanowane na kilkanaście miesięcy i obejmie szeroki zakres SAP ERP, SAP CRM i SAP BCM, a także innowacyjne aplikacje mobilne na platformie SAP Sybase.

Celem projektu jest wszechstronne wsparcie działalności INEA we wszystkich kluczowych obszarach – od inwestycji w sieć światłowodową po rozliczenia i interakcje z abonentami.

W zakresie projektu SAP ERP są m.in. zarządzanie projektami i inwestycjami oraz zarządzanie utrzymaniem sieci i remontami. Moduł FI-CA (FI – Contract Accounting) umożliwi rejestrację i przetwarzanie rozliczeń z ponad 150 000 abonentami, korzystającymi z różnych usług i wariantów abonamentów.

Z kolei system SAP CRM usprawni zarządzanie relacjami z abonentami w obszarze sprzedaży, serwisu i marketingu. SAP CRM Customer Interaction Center pozwoli zintegrować różne kanały komunikacji z odbiorcami. Dodatkowo, INEA skorzysta z rozwiązania contact center SAP BCM (SAP Business Communications Management), który połączy infrastrukturę telekomunikacyjną z danymi biznesowymi w SAP CRM. We wdrożeniu SAP BCM będą uczestniczyli specjaliści firmy Finnsoft jako podwykonawcy BCC.

Rozwiązania SAP CRM i SAP ERP zostaną zintegrowane z innymi ważnymi aplikacjami dziedzinowymi działającymi w INEA, w tym z systemem samoobsługowym dla abonentów pełniącym rolę e-biura obsługi klientów, z aplikacją bilingową, a także z systemem provisioningowym, zarządzającym dostępnością usług na danym urządzeniu abonenckim.

BCC przygotuje dla INEA również aplikacje mobilne dla handlowców i dla serwisantów, oparte na platformie SAP Sybase Unwired Platform i zintegrowane z SAP CRM i SAP ERP. Działający w terenie pracownicy INEA będą mieli stały dostęp do istotnych dla siebie funkcjonalności systemu, mogąc zdalnie wprowadzać zebrane dane oraz rejestrować efekty swojej pracy.

Oprócz zakresu funkcjonalnego, o ogromnej skali projektu świadczy ilość obiektów, które zostaną zmigrowane z dotychczasowych systemów informatycznych do systemów SAP. Migracja danych obejmie ponad 3 miliony obiektów – takich jak dane klientów, produktów, historia kontaktów i aktywności.

Cały projekt jest zaplanowany na półtora roku. Rozwiązania SAP będą uruchamiane etapowo. Pierwsi użytkownicy zaczną korzystać z SAP w styczniu 2013 r. W ostatnim etapie, w październiku 2013 r., mają zostać uruchomione SAP HR oraz SAP CRM Marketing.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu