TV FLASH PanMedia Western: TOP 10 celebryci – lokomotywy reklamowe

Po raz pierwszy w historii naszego rankingu pozycję nr 1 opuścił Rober Janowski, prowadzący program „Jaka to melodia”. Muzyczny teleturniej zdeklasowała Magda Gessler ze swoim kulinarnym show – „Kuchenne rewolucje”. Prowadząca awansowała w stosunku do ubiegłego roku o siedem oczek. To ona zarobiła w I kwartale 2012 r. najwięcej dla swojej stacji TV.

Dom mediowy PanMedia Western ponownie przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów.

W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do końca marca 2012 r. W tym zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji celebrytów wysunęła się znana restauratorka – Magda Gessler. W tym czasie prowadzony przez nią w TVN reality show „Kuchenne Rewolucje” zarobiło ponad 27 mln zł.

Co wyniosło ten kulinarny program na szczyty? – Zwiększenie dwóch zmiennych – liczby emisji i kosztu reklamy. Trzeba zaznaczyć, że około 65 proc. przychodów reklamowych wygenerowały emisje powtórkowe. Ten sam czynnik spowodował przesuniecie X Factora z miejsca 5 w 2011 r. na 2 w 2012. Dokładnie odwrotne powody zepchnęły program „Jaka to melodia” z pierwszego miejsca na trzecie – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, senior media planner/buyer w PanMedia Western.

Magda Gessler musiała czuć w tym czasie na plecach oddech konkurencji – prowadzący i jurorzy X Factor (Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i Jarosław Kuźniar) przysporzyli bowiem tej samej stacji 26.9 mln zł. Na trzeci miejscu uplasował się wielokrotny lider tego rankingu Robert Janowski, prowadzący w TVP1 teleturniej muzyczny Jaka to melodia. Przychody „Jedynki z tego tytułu wyniosły 25,8 mln zł.

W pierwszej dziesiątce reklamowych lokomotyw znaleźli się także: Ewa Drzyzga (Rozmowy w toku), Andrzej Sztaba, Kora, Urszula Zapędowska, Wojtek Łozowski, Maciej Rock, Paulina Sykut (Must be the music), Krystyna Mazurówna, Joanna Liszowska, Michał Malitowski, Alan Andersz (Got to dance: Tylko taniec), Piotr Kędzierski, Hubert Urbanski, Sonia Bohosiewicz, Alicja Węgorzewska i Zbiegniew Zamachowski (Bitwa na głosy), Marcin Prokop (Milion w minutę), Michał Piróg, Kinga Rusin, Agustin Egurolla, Patrycja Kazadi (You can dance) i Kuba Wojewódzki (Kuba Wojewódzki).

TOP 10 Celebryci – lokomotywy reklamowe (styczeń-marzec – premiery i powtórki)

1. Magda Gessler 27,2 mln zł

2. Wojewódzki, Mozil, Okupnik, Kuźniar 26,9mln zł

3. Robert Janowski 25,8 mln zł

4. Ewa Drzyzga 24,8 mln zł

5. Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut 18,3 mln zł

6. Mazurówna, Liszowska, Malitowski, Andersz 15,8 mln zł

7. Kędzierski, Urbanski, Bohosiewicz, Węgorzewska, Zamachowski 15,0 mln zł

8. Marcin Prokop 12,2 mln zł

9. Piróg, Rusin, Egurolla, Kazadi 10,1 mln zł

10. Wojewódzki 9,5 mln zł

TOP 10 Celebryci – lokomotywy reklamowe (marzec – premiery)

1. Wojewodzki/Mozil/Okupnik/Kuźniar 20,0 mln zł

2. Sztaba/Kora/Zapędowska/Lozowski/Rock/Sykut 15,6 mln zł

3. Ewa Drzyzga 13,4 mln zł

4. Mazurówna/Liszowska/Malitowski/Andersz 12,3 mln zł

5. Robert Janowski 10,5 mln zł

6. Magda Gessler 9,4 mln zł

7. Piróg/Rusin/Egurolla/Kazadi 8,3 mln zł

8. Kedzierski/Urbanski/Bohosiewicz/Węgorzewska/Zamachowski 6,4 mln zł

9. Marcin Prokop 5,8 mln zł

10. Kuba Wojewodzki 4,4 mln zł

Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych show kwartału najwięcej za 30 sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych stacji TVN (przy programie X Factor – średnio 51,6 tys zł, przy Must be the music (Polsat) – 43,3 tys. zł. Na trzecim miejscu znalazł się Got to dance (Polsat) – za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 40,3 tys zł.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu