Kandydaci do pracy odrzucani przez wpisy w profilach społecznościowych

Blisko co piąty menedżer wysokiego szczebla w firmie technologicznej przyznał, że powodem odrzucenia kandydata do pracy była zawartość jego profilu w mediach społecznościowych. To jeden z wniosków płynących z corocznego sondażu Technology Survey przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide, globalną sieć niezależnych agencji PR we współpracy z Imago PR – jej polskim przedstawicielem.

– Dziś każdy powinien zdać sobie sprawę, że jego aktywność w sieci pozostawia ślady w praktyce niemożliwe do usunięcia.  W kolejnych latach będziemy oceniani często za działania, które podejmujemy w Internecie dzisiaj. Dotyczy to zarówno osób indywidualnych jak i firm – mówi Mads Christensen, dyrektor sieci Eurocom Worldwide.

Wyniki ubiegłorocznego Eurcom Worldwide Technology Survey pokazały, że prawie 40 proc. firm sprawdza profile społecznościowe  kandydatów do pracy, jednak to w tegorocznym sondażu po raz pierwszy respondenci przyznali, że z powodu zawartości tych profili kandydatury potencjalnych pracowników zostały odrzucone w procesie rekrutacji.

– Fakt, że jeden na pięciu ubiegających się o pracę sam siebie pozbawił posady z powodu nierozważnego działania w mediach społecznościowych jest ważnym sygnałem dla szukających pracy, ale również pokazuje jak świat cyfrowy może wpływać na nasze codzienne życie – powiedział Michał Sobiło, Business Development Director w Imago PR.

Wyniki tegorocznego sondażu wskazują również, że pomimo tego, że blisko połowa (49 proc.) pytanych menedżerów twierdzi, że ich firmy zwiększą nakłady na komunikację w mediach społecznościowych w 2012 roku, większość z nich (57 proc.) stwierdziła, że nie jest w stanie właściwie mierzyć skuteczności tych działań. Odwrotnej odpowiedzi udzieliło tylko 27 proc. pytanych.

74 proc. respondentów Eurocom Worldwide Technology Survey postrzega działania ePR jako istotne lub bardzo istotne z perspektywy wsparcia pozycjonowania firmy w sieci.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu