Sweengo – innowacja w korzystaniu z uroków miasta

Tagi:

Startuje mobilna platforma, która na zawsze zmieni sposób korzystania z zalet miasta. Jej twórcy przekonują, że to przełom w zakresie przepływu informacji pomiędzy podmiotami prowadzącymi działalność w mieście, a odbiorcami ich usług. Portal Sweengo jest odpowiedzią na potrzebę płynnej, przyjaznej i interaktywnej komunikacji firma – konsument, a zarazem miejscem pełnym inspiracji, rozrywki i zabawy.

Czym jest Sweengo? Sweengo to geolokalizacyjny portal społecznościowy, którego głównym zadaniem jest informowanie użytkownika, co dzieje się aktualnie w jego okolicy. Po zaznaczeniu swojej obecności na mapie i wykonaniu odpowiednich ustawień może otrzymywać najświeższe newsy dotyczące atrakcyjnych zniżek, interesujących wydarzeń, ciekawych obiektów, imprez, czy organizowanych promocji. Tematyka komunikatów jest praktycznie nieograniczona. Sweengo wprowadza w życie elementy interaktywnej zabawy, dostarczającej przyjemności ze zdobywania i podejmowania wyzwań. Na użytkowników czekają nagrody, punkty, prezenty, niespodzianki, konkursy oparte na ciekawej fabule. „Szukaj, baw się, zdobywaj” obrazuje myśl przewodnią projektu.

Autorem komunikatów są użytkownicy prowadzący działalność w mieście, którym zależy na dotarciu z odpowiednią informacją do grona zainteresowanych osób. Zgodnie z ideą Sweengo, ich aktywność powinna inspirować, wciągać do interakcji, odkrywania miasta na nowo, w jego lepszej, spersonalizowanej odsłonie.

Analiza metod promocji lokalnych biznesów skłania do refleksji, że na rynku polskim nie wykorzystano jeszcze zasobów związanych z nowoczesną technologią i potęgą informacji w taki sposób, by stworzyć płynną komunikację i interakcję na poziomie usługodawca – konsument. W uproszczeniu można powiedzieć, że firma prowadząca swą działalność w mieście i korzystająca z różnorodnych form reklamy, ciągle nie wykorzystuje potencjału wynikającego z promocji, ponieważ jak dotąd nie ma możliwości bezpośredniego komunikowania się z osobami, które deklarują zainteresowanie jej usługami. Z drugiej zaś strony istnieje olbrzymie grono osób nieświadomych dobrodziejstw jakie oferuje miasto, ponieważ nie mają dostępu do informacji lub informacja ta nie jest odpowiednio spersonalizowana. Tutaj do akcji wchodzi Sweengo, zapełniając tę lukę i udostępniając narzędzie dostarczające użytkownikom wzajemnych korzyści. Innym ważnym aspektem jest promocja miast, tego co mają do zaoferowania. Portal pełni rolę swego rodzaju informatora.

To głównie środowiska wielkomiejskie, studenci, pracownicy korporacji, przedsiębiorcy, osoby chłonne wydarzeń i rozrywki, aktywne życiowo. Można powiedzieć, że Sweengo jest dla każdego, kto lubi wiedzieć, co dzieje się w mieście. Ze Sweengo można korzystać na wiele sposobów, narzędzie okazuje się przydatne, a nawet niezbędne w różnych sytuacjach. To nie tylko opcja dla miejscowych lecz również przyjezdnych, nieznających danego miasta, zadających sobie pytanie: gdzie mogę dobrze zjeść? Jakie restauracje oferują teraz zniżki w promieniu 5 km ode mnie? Gdzie znajdę nocleg? Jaka czeka na mnie rozrywka? Naprzeciw tym i wielu innym potrzebom wychodzi Sweengo – narzędzie, które pomaga zorganizować się i podpowiada w jaki sposób spędzić czas w mieście.

Wracając do tematu sposobów promocji działalności na gruncie miejskim, wyobraźmy sobie sytuację, gdy komunikat, jaki chce przekazać firma, dotyczący wszelkiego rodzaju akcji, promocji, okazji czy wyprzedaży ma szansę trafić wprost do zainteresowanego nimi odbiorcy. Dlaczego wprost? Ponieważ komunikat ten, w czasie rzeczywistym, odczytuje osoba znajdująca się w promieniu do 10 km od siedziby firmy oraz zainteresowana najświeższymi informacjami z tej właśnie branży. Można powiedzieć, że przechodząc obok lokalu, w którym aktualnie organizowana jest promocja, telefon nas o tym poinformuje. Co, kiedy osób tych będzie znaczna, rosnąca ilość? Oznacza to wzrost zainteresowania daną usługą, wzrost rozpoznawalności marki, zwiększenie popytu na usługę, czy też po prostu kształtowanie i utrwalanie przyjaznego wizerunku przedsiębiorcy. Wizerunku z tożsamością.

Konfrontując tę metodę z popularną w mieście ulotką, billboardem, anonsem w prasie, radiu czy Internecie, wnioski nasuwają się same.

Prezentacja video: http://youtu.be/pPu5J7pUHdQ

Sweengo przechodzi aktualnie betatesty. Udostępniona jest możliwość rejestracji dla firm, które chciałyby jako pierwsze zaistnieć w Sweengo. Każda nowo zarejestrowana firma otrzyma na pewien czas możliwość darmowego korzystania z aplikacji. Ilość zaproszeń jest ograniczona.

Start portalu nastąpi 12 kwietnia 2012 r.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu