Gianfranco Lanci pokieruje działalnością Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki

Firma Lenovo, drugi pod względem wielkości producent komputerów PC na świecie, poinformowała dziś o mianowaniu Gianfranco Lanciego na stanowisko starszego wiceprezesa Grupy Lenovo i prezesa Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

Lanci, były dyrektor naczelny i prezes firmy Acer, pomoże pokierować szybkim rozwojem działalności Lenovo w tym regionie. Firma Lenovo już od ponad dwóch lat jest najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC na świecie, a w zeszłym roku przejęła niemiecki MEDION z myślą o intensyfikacji rozwoju w Europie. W związku z dzisiejszą informacją Lanci przedstawił plany zapewnienia Lenovo miejsca w pierwszej trójce producentów komputerów PC w regionie EMEA do roku 2013.

„Zeszły rok był trudny i niepewny dla wielu producentów, ale nasza strategia pozostała niezmieniona — chronimy i rozwijamy naszą uznaną markę THINK, a jednocześnie podbijamy nowe rynki, na przykład konsumencki” — powiedział Gianfranco Lanci, którego kadencja jako prezesa regionu EMEA rozpoczyna się oficjalnie 2 kwietnia. „W sektorze konsumenckim zajmujemy już mocną pozycję w Rosji i w Niemczech, a zgodnie z naszą strategią na ten rok planujemy wprowadzić na rynek nasze konsumenckie produkty IDEA w wielu innych krajach w całym regionie EMEA”.

Prezes i dyrektor naczelny Lenovo Yuanqing Yang dodał: „W Lenovo zdajemy sobie sprawę z rozpoczęcia nowej ery — epoki PC plus. Komputer PC pozostanie w niej ośrodkiem cyfrowego życia i pracy milionów ludzi oraz punktem centralnym ekosystemu obejmującego tablety, smartfony i inteligentne telewizory. W tej nowej epoce musimy nie tylko nadal wygrywać w segmentach biznesowych, ale także poszerzać swoją obecność na globalnym rynku konsumenckim w segmencie PC i innych urządzeń osobistych. Gianfranco Lanci oferuje Lenovo ogromne doświadczenie, umiejętności przywódcze i wiedzę specjalistyczną właśnie w tych dziedzinach. Jestem przekonany, że pomoże on nam w osiągnięciu tych celów w regionie EMEA i na całym świecie”.

Gianfranco Lanci zauważył, że wzrost popularności tabletów oraz nowych formatów komputerów, takich jak ultrabooki, stwarza dla Lenovo wiele nowych możliwości. „EMEA jest dla nas kluczowym rynkiem strategicznym. Musimy utrzymać swoją pierwszą pozycję w segmencie biznesowym, a jednocześnie zdecydowanie zwiększyć obecność w segmencie konsumenckim oraz małych i średnich przedsiębiorstw w całym regionie. Pomoże nam to uzyskać 10-procentowy udział w rynku 10 największych krajów regionu EMEA oraz zrealizować bardziej długofalowy cel, jakim jest zajęcie miejsca w pierwszej trójce w tym regionie”.

Objęcie przez Gianfranco Lanciego funkcji prezesa Lenovo w regionie EMEA następuje wraz z reorganizacją firmy wchodzącą w życie 2 kwietnia 2012 r. W ramach przekształceń powstały cztery nowe regiony geograficzne firmy — EMEA, APLA (region Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej), Chiny i Ameryka Północna. Dzięki reorganizacji powstają bardziej efektywne, dynamiczne i skoncentrowane regiony, które mogą lepiej i skuteczniej wdrażać strategię „Ochrony i ataku” na całym świecie. Strategia ta umożliwia Lenovo „ochronę” zasadniczej działalności w Chinach oraz na podstawowym rynku biznesowym w celu zwiększania dochodów, a jednocześnie inwestowanie w celu „ataku” na rynkach wschodzących oraz w segmencie urządzeń konsumenckich i mobilnego Internetu. W wyniku tej strategii Lenovo jest najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC już od dziewięciu kwartałów z rzędu, prześcigającym całość rynku nieprzerwanie od 11 kwartałów. Będąc już liderem na rynkach wschodzących, firma ogłosiła niedawno swoje wyniki za trzeci kwartał: rekordowy udział w rynku globalnym (14%), rekordowe zyski oraz wzrost w praktycznie każdym regionie i segmencie produktowym. Przedstawiła także atrakcyjną nową ofertę produktów zaspokajających potrzeby pokolenia PC-plus.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu