#InGdansk – nowa kampania social media dla Gdańska

przez | 28/03/2012

Ruszyła nowa kampania Gdańska w mediach społecznościowych, skierowana do zagranicznych turystów. W działaniach zostaną wykorzystane kanały społecznościowe najlepiej dopasowane do zainteresowań i stopnia wykorzystania nowych technologii przez osoby z grupy docelowej – Twitter, Foursquare, Facebook, a także Google+. Kampania opierać się będzie na promowaniu hashtagu #InGdansk, a działania będą prowadzone w języku angielskim. Koncepcję przygotowała agencja Personal PR.

– Kampania ma na celu promowanie Gdańska szczególnie podczas UEFA Euro 2012TM. Spodziewamy się, że Gdańsk w tym czasie może odwiedzić nawet  kilkaset tysięcy zagranicznych turystów. Jako Miasto Gospodarz chcemy zaoferować naszym gościom jak najciekawsze atrakcje i umożliwić im poznawanie miasta poprzez dobrą zabawę – mówi Anna Zbierska, Dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta.

#InGdansk to wspólne hasło dla wszystkich wykorzystanych w kampanii kanałów. Szczególny nacisk zostanie położony na obecność Gdańska w serwisach Twitter i Foursquare. – Działania te są zintegrowane z komunikacją w pozostałych kanałach, na Facebooku i Google+. Aktualnie współpracujemy z Foursquare’m w celu aktywizacji różnych atrakcyjnych lokalizacji w Gdańsku tak, by podczas UEFA Euro 2012TM turyści mogli korzystać z ciekawych ofert. – mówi Marta Laskowska, Social Media Manager w Personal PR. – Bierzemy też udział w konkursie Foursquare, w którym można wygrać dla miasta odznaczenie – badge – dodaje.

W kampanii zaplanowano też różne konkursy. Między innymi, na czas UEFA Euro 2012TM zostanie wyłoniony korespondent w social media, który będzie relacjonował wydarzenia i promował #InGdansk wśród osób odwiedzających miasto. W ten sposób w promowanie miasta zostaną zaangażowani także mieszkańcy.

– Wykorzystanie hashtagu #InGdansk daje nam perspektywę kontynuacji spójnych działań promocyjnych także po zakończeniu UEFA Euro 2012TM. Planujemy promowanie #InGdansk również offline. Informacja o hashtagu będzie pojawiać się w różnego rodzaju materiałach promocyjnych miasta, między innymi w reklamach w zagranicznej prasie – mówi Ewa Salamon z Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta.

Za koncepcję i realizację działań w kampanii, w tym pomysł promowania Gdańska poprzez hashtag #InGdansk, odpowiedzialna jest gdańska agencja Personal PR, której oferta została wybrana spośród innych agencji z całej Polski. O wyborze agencji zadecydował pomysł, zaproponowany sposób komunikacji i kompleksowość działań.