InBook na NewConnect

przez | 26/03/2012

Pozytywne informacje na temat obecnej od trzech lat na rynku NewConnect spółki Inbook S.A. cieszą inwestorów. Przypomnijmy, co firma ma do zaoferowania klientom i jak wyglądała jej dotychczasowe wyczyny na małym parkiecie.

Przeprowadzona w 2008 roku zmiana organizacji prawnej Spółki InBook wzbudziła spore zainteresowanie inwestorów. Nic też dziwnego. InBook już wtedy był marką, która doskonale radziła sobie na rynku internetowego handlu. Emisja akcji pozwoliła dodatkowo zdynamizować rozwój. W 2009 Spółka wyemitowała akcje NewConnect, a także z powodzeniem wnioskowała o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Przygotowany projekt „Usprawnienie procesów biznesowych pomiędzy firmą InBook S.A., a jej partnerami dzięki rozbudowie i modernizacji systemu współpracy B2B” uzyskał wsparcie finansowe w kwocie przekraczającej 600 tys. zł, co pozwoliło skutecznie odnaleźć się w nowych warunkach. Projekt skorzystał na giełdowym debiucie przedsiębiorstwa. Emisja akcji serii D umożliwiła zdobycie dodatkowych funduszy (budżet finalny przedsięwzięcia wyniósł 1 056 000 zł), owocujących w roku 2010 sukcesem zamierzenia. Dzięki realizacji projektu InBook S.A. dysponuje obecnie autorskim systemem B2B „Spinacz”, usprawniającym wymianę informacji o produktach handlowych pomiędzy partnerami biznesowymi.

 

To jednak dopiero początek zmian. W tym samym okresie stworzono bardziej funkcjonalną wersję serwisu www.inbook.pl a wachlarz wirtualnych platform handlowych wzbogacony został o kolejne pozycje. Dzięki współpracy nawiązanej m. in. z Robinson Europe S.A. i przedsiębiorstwem Emalia Olkusz S.A. stworzono portale www.emalia.pl oraz www.e-wedkuje.pl. Oczywiście, nie zaniedbano również stabilnej ewolucji wszelkich dotychczasowych przedsięwzięć, a także usprawniono model ich funkcjonowania, dzięki wylansowaniu e-sklepów www.hugoboss24.pl www.th24.pl oraz www.diesel-zegarek.pl. W chwili obecnej Spółka InBook pozostaje w relacjach biznesowych z całym szeregiem rozpoznawalnych firm, takich jak AZYMUT Sp. z o.o., Matras S.A., Zibi S.A., Anyro & Co. Sp. z o.o., P.H.U. Jubiler Sp. z o.o., Auxlium S.A. i Wirtualna Polska S.A. Również ilość działających witryn może zaskakiwać. Oprócz już wymienionych należą do nich: www.casiomarket.pl, www.timemaster24.pl, www.citizen.pl, www.e-zegarki.pl, www.prezenty.cud.pl oraz www.foteria.pl.

 

Jakie są dalsze perspektywy Spółki? Przynajmniej obiecujące. Ogromny nacisk, kładziony na innowacyjność oraz efektywność rozwiązań, pozwalających zdystansować konkurencję, jest czynnikiem zapewniającym marce InBook sukces. Różnorodność produktów stanowi gwarancję stabilności w zmieniających się warunkach rynkowych. Zresztą, właśnie stabilność i dążenie do dalszego ulepszania przygotowanej oferty stały się głównymi celami, stawianym sobie obecnie przez przedsiębiorstwo.

Jakub Dębski, Prezes Zarządu, mówi: „Spółka nastawiona jest na zrównoważony rozwój. Przez ostatnie 2-3 lata wykonaliśmy szereg prac, które obecnie powinny przynosić korzyści. Unowocześniliśmy zaplecze techniczne dzięki czemu możemy szybciej i łatwiej obsługiwać stale wzrastającą liczbę zamówień. Stale poszerzamy nasz asortyment, ostatnio sklep www.e-zegarki.pl wzbogacony został o nowe marki produktów. W planach mamy także otwarcie nowego sklepu, w którym oferować będziemy rozszerzony asortyment związany z naczyniami kuchennymi. Poza tym chcielibyśmy w stabilny sposób promować nasze pozostałe serwisy, marki oraz poszerzać grono zadowolonych klientów. To dla nas obecnie najważniejsza sprawa”. Realizacji tych założeń ma służyć tegoroczna decyzja o emisji akcji serii A oraz scaleniu i resplicie akcji, poprzedzona sugestiami GPW, a mająca służyć przyspieszeniu rozwoju oraz wyjściu InBook z grona tzw. „groszowych spółek”. Wypada mieć nadzieję, że i ten zamiar zakończy się pełnym powodzeniem.