Dla polskiego turysty najważniejsze jest Wi-Fi

przez | 26/03/2012

Z badania przeprowadzonego przez eholiday.pl wynika, że dostęp do internetu jest jednym z głównych udogodnień wpływających na wybór noclegu, a hotele po raz pierwszy wyprzedziły kwatery prywatne i pensjonaty w rankingu najpopularniejszych obiektów turystycznych.

Wyniki przeprowadzonego przez eholiday.pl badania są co najmniej w kilku miejscach zaskakujące. Osoby szukające noclegu najczęściej wybierają hotel, a nie jak w ubiegłych latach kwaterę prywatną lub pensjonat. Dotyczy to zarówno krótkich wyjazdów (dwa-trzy dni), jak i dłuższych (tydzień i więcej). Jest to pierwsze tak wyraźne odwrócenie trendu w preferencjach turystycznych polskich internautów.

5 najczęściej wybierany typów noclegu:

1. hotel – 18,78%

2. kwatera prywatna – 10,60%

3. pensjonat – 8,54%

4. ośrodek wypoczynkowy – 8,03%

5. agroturystyka – 7,52%

Równie ciekawie prezentują się wyniki w kategorii udogodnień, które mają największy wpływ na decyzje o wyborze noclegu. Najczęściej wymagamy dostępu do Internetu, basenu, parkingu i sauny. Istotne jest także zapewnienie wyżywienia oraz akceptacja zwierząt domowych. Najmniejszy wpływ na decyzje o wyborze miejsca mają: dostęp do prasy codziennej, sejf w pokoju, możliwość skorzystania z ksero i faxu, a także możliwość zlecenia prasowania.

5 najistotniejszych udogodnień jakie mają wpływ na wybór noclegu:

1. Internet – 13,69%

2. Basen – 12,62%

3. Parking – 12,10%

4. Wyżywienie – 11,62%

5. Sauna – 5,81%

Kryterium ceny jest nadal bardzo ważne, ale z badania wynika, że dla Polaków coraz istotniejsza staje się wygoda i komfort. Przesunięcie w tym kierunku obserwowaliśmy od dłuższego czasu, ale to pierwsze tak wyraźne i widoczne dane. – mówi Mariusz Wojciechowski, Prezes Grupy eholiday.pl. Jest to kolejne badanie po tym jakie przeprowadziliśmy z Instytutem Hotelarstwa i miesięcznikiem Hotelarstwo na początku roku, które potwierdza lepszą kondycję naszego rynku hotelarskiego oraz to, że hotelarze są pełni optymizmu co do najbliższej przyszłości.

W badaniu przeanalizowano dane z trzech miesięcy, od grudnia 2011 do końca lutego 2012, łącznie ponad 2 miliony 400 tysięcy zapytań i wyszukań w serwisie eholiday.pl.