Gruntowny relaunch miesięcznika „Podróże” – nowe logo, szata graficzna i zawartość

przez | 22/03/2012

Od kwietnia miesięcznik „Podróże” wydawnictwa MURATOR SA ukaże się w nowej formule – zmiany obejmują zarówno szatę graficzną, jak i zawartość redakcyjną. Nowa odsłona magazynu powstała dzięki współpracy redaktora naczelnego Filipa Niedenthala z jednym z najwybitniejszych polskich grafików prasowych Jackiem Utko.

Kwietniowy numer „Podróży” wsparty zostanie kampanią promocyjną obejmującą telewizje tematyczne, radio, prasę, Internet oraz targi branżowe.

„Od lat MURATOR SA konsekwentnie rozwija swoją ofertę w obszarze tematyki podróżniczej. Oprócz miesięcznika ‚Podróże’, który od 1998 roku towarzyszy polskim turystom, w portfolio MURATORA znajdują się poradniki ‘Podróże Polecają…’ i katalog ‚Podróże. Sport&Rekreacja’, zaś w Internecie portal Podroze.pl, a od listopada 2011 roku serwis rezerwacyjny Poltrip.pl w wersji polskojęzycznej i anglojęzycznej. Mając tak szeroką ofertę, stale śledzimy krajowe i światowe trendy w turystyce. Relaunch ‚Podróży’ to nasza odpowiedź na potrzeby czytelników, którzy zmieniają zwyczaje związane z poznawaniem świata i co za tym idzie oczekiwania wobec pism o tej tematyce” – mówi Ewa P. Porębska, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzająca segmentem podróże w MURATOR SA.

Nowy layout zaprojektowany przez Jacka Utko pozwala doskonale łączyć piękne z pożytecznym – zawrzeć w nieco mniejszym, poręczniejszym formacie więcej informacji i więcej zdjęć. Główne materiały mogą dzięki temu zawierać dłuższe teksty i prezentować dobrze wyeksponowane, atrakcyjne fotografie.

„Nawigacja jest bardzo uproszczona i klarowna: nazwy destynacji (kraju, miasta) zdominowały tradycyjny tytuł artykułu, dzięki czemu znalezienie interesującego nas materiału jest znacznie łatwiejsze. Zróżnicowanie layoutów krótkich i długich form jest dużo mocniejsze, dzięki czemu rytm magazynu stał się bardziej czytelny. Szczególnie krótkie formy uległy modernizacji, stały się bardzo atrakcyjnym wizualnie i jednocześnie użytecznym elementem całości” – wyjaśnia Jacek Utko.

Od kwietnia miesięcznik, poza nową dynamiczną szatą graficzną i praktycznym formatem, wzbogaca się także o niezbędne dla współczesnego podróżnika rubryki. W trzech „Miniprzewodnikach” zaproponowano miasto na świecie (Amsterdam), miejsce w Polsce (Tyniec) oraz wybrany obiekt (Hala 100-lecia we Wrocławiu), opisując w skrócie ich największe atuty i ciekawostki z nimi związane. „Top 5” to ranking najpiękniejszych miejsc świata do uprawiania różnych form aktywnego wypoczynku (np. nurkowania), tworzony przy współudziale naszych czytelników za pośrednictwem portalu Podroze.pl. Od kwietnia zwiększa się bowiem symbioza „Podróży” z Internetem: co miesiąc magazyn będzie publikować wyniki sond prowadzonych na stronie Podroze.pl, a także nowe propozycje bazy hotelowej serwisu Poltrip.pl. W rubryce „W poszukiwaniu” prezentowany jest wybrany punkt na świecie, w którym zobaczyć można rzeczy niepowtarzalne, takie jak kwitnienie wiśni w Japonii. Znana już czytelnikom rubryka „Cel” to artykuł okładkowy: najbardziej obszerny materiał w numerze, przybliżający kraj, region lub miasto. W każdym „Reportażu” opisywana jest wybrana trasa od A do Z, etap po etapie, z podaniem praktycznych porad, gdzie najlepiej przenocować, zjeść, jak poznać lokalną kulturę. „Zaklęte Rewiry” oferują wyprawy w najbardziej odległe, tajemnicze i egzotyczne zakątki świata: tu można zobaczyć na przykład targ w meksykańskim mieście San Cristóbal de las Casas. „Teraz Polska” to niepowtarzalny przewodnik po kraju, natomiast „Moje miasto” to przewodnik po metropoliach, widzianych oczami ludzi, którzy tam żyją (z ważnymi informacjami praktycznymi, jak najpopularniejsze restauracje, kluby, kawiarnie, galerie).

„Wierzę, że nasz magazyn w nowej odsłonie będzie nie tylko cieszył oko, ale przede wszystkim ułatwiał wybór kierunku oraz planowanie i organizowanie podróży” – mówi Filip Niedenthal, redaktor naczelny miesięcznika „Podróże”.

Relaunchowi „Podróży” towarzyszy kampania reklamowa. Promocja obejmie telewizję (Travel Channel, Planete, Kuchnia+, Domo oraz Sportklub), prasę („Żagle”, „Dobre Wnętrze”, „Chip”, „4×4 Auto Świat”), radio (Eska ROCK, Radio WAWA, Radio VOX, Radio PiN) i Internet (serwisy należące do MURATOR SA, m.in. Muratordom.pl, SE.pl, Podroze.pl, Mowimyjak.pl, Urzadzamy.pl, Dlarodzinki.pl). Dodatkowe działania promocyjne będą prowadzone na targach turystycznych GLOB w Katowicach, GTT w Gdańsku oraz Lato w Warszawie. Aktywności opracował Dział Marketingu – Sport, Hobby, Wypoczynek wydawnictwa.