Nowa architektura produktowa Dulux

przez | 21/03/2012

W 2012 roku marka Dulux wprowadziła w Polsce nową identyfikację wizualną. Zmiany objęły nie tylko logo, ale także całe portfolio produktów. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów producent opracował unikatową architekturę produktową, odpowiadającą potrzebom konsumenckim oraz ułatwiającą odnalezienie poszukiwanej farby.

Rozpoczynając prace nad podziałem oferty marka przeanalizowała profile użytkowników farb dekoracyjnych, biorąc pod uwagę zarówno ich potrzeby, jak również trendy, za którymi podążają konsumenci na całym świecie. Wynikiem analizy było wyłonienie czterech dominujących grup nabywców.

Inspiracja i wyrażanie siebie

Pierwszą grupę stanowią osoby, dla których najważniejsza jest inspiracja i wyrażanie siebie. W niej znajdują się osoby, które na bieżąco śledzą trendy, interesują się nowinkami, są ciekawe świata i odważne. To osoby, które poszukują prostoty udoskonalonej, czyli uproszczonych, praktycznych produktów o wysokiej jakości i wysmakowanym wzornictwie. Umiejętność łączenia ze sobą różnych wpływów oraz akcentowanie własnej indywidualności przejawia się także w ich podejściu do wnętrz. Tym osobom marka Dulux dedykuje linię Inspiration, na którą składają się produkty z serii Colours of the World (Kolory Świata) oraz Creations, dające nieskończone pole do twórczej kreatywności.

Eko konsumenci

Rzeczywistość wokół nas zmienia się coraz szybciej, jeszcze szybciej dokonuje się postęp technologiczny. Wraz z tymi przemianami zwiększa się świadomość konsumentów. Coraz większą grupę stanowią osoby, które zwracają szczególną uwagę na swoje otoczenie oraz środowisko naturalne. To one kupują produkty z surowców odnawialnych, segregują śmieci, wybierają solarne telefony czy hybrydowe samochody. Aranżując wnętrza swoich mieszkań biorą pod uwagę proces produkcji farb oraz ich wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo domowników.

Dla tej grupy marka Dulux przygotowała linię Harmony, a w niej farby Family Zone przygotowane bez dodatku rozpuszczalników, odznaczające się minimalnym poziomem zapachu i ograniczoną do minimum emisją lotnych związków organicznych. Przy jednoczesnym zachowaniu wysokich parametrów krycia i odporności na zmywanie, produkty z tej linii gwarantują użytkownikom poczucie bezpieczeństwa.

Perfekcjoniści

Do kolejnej grupy należą osoby, dla których najważniejsza jest gwarancja efektu uzyskanego z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Te osoby poszukują specjalistycznych produktów najwyższej jakości, które odpowiedzą na konkretne potrzeby.

We wnętrzach liczy się przede wszystkim funkcjonalność farb. Produkty stworzone z myślą o tej grupie konsumentów znajdują się w linii Technology, na którą składają się farby z serii Światło i Przestrzeń, Kuchnia i Łazienka oraz Dulux Latex Matt. Aby ułatwić nawigację produkty z tej serii zyskały na opakowaniach jednolite oznaczenie skupiające się na komunikacji najważniejszych benefitów i technologii.

Praktyczni

W natłoku ofert proponowanych przez licznych producentów oraz firmy i przedsiębiorstwa ukształtowała się również grupa konsumentów poszukująca prostych rozwiązań. Aranżując wnętrza swoich mieszkań stawiają przede wszystkim na łatwość i dostępność. Z myślą o nich powstała linia Basic, na którą składają się farby białe Dulux Acryl Matt oraz Classic White.

Architektura produktowa zaproponowana przez markę Dulux to pierwsze na polskim rynku tego typu podejście do konsumenta, kompleksowo odpowiadające na jego potrzeby i umożliwiające łatwą nawigację w szerokim portfolio farb gotowych Dulux.