Edusat dostępny w UPC/ASTER

przez | 08/03/2012

Edusat – pierwsza w Polsce satelitarna telewizja edukacyjna – już od 5 marca jest dostępna w sieci kablowej UPC/ASTER. Dzięki temu programy Edusat docierają do kolejnych 2,5 miliona polskich gospodarstw domowych.

Nadająca ponad 22 godziny programu na dobę, przez siedem dni w tygodniu telewizja Edusat przechodzi obecnie intensywny proces przekształceń, których celem jest przede wszystkim odświeżenie i poszerzenie oferty programowej. Stacja, postawiła sobie za cel dotarcie do większego kręgu odbiorców zainteresowanych tematyką edukacyjno–społeczną. W związku z tymi planami telewizja ma zamiar wystąpić o przyznanie koncesji na naziemną telewizję cyfrową.

W minionym roku przeszliśmy gruntowną modernizację zaplecza technicznego. Zmieniamy się, by zaspokoić oczekiwania i potrzeby dzisiejszego telewidza. Edusat w swej nowej formie chce zbliżyć się do brytyjskiej telewizji BBC Knowledge: nie tylko kształcić, ale uczyć i pokazywać jak czerpać radość z poznawania świata. Gdy zakończymy proces zmian w stacji, naszymi odbiorcami będą Polacy w wieku od lat 3 do 100. Cieszymy się, że także abonenci sieci UPC/ASTER będą mogli czerpać z naszej nowej oferty – mówi Piotr Kusznieruk, Prezes Zarządu Edusat.

W ramach zmian prowadzonych w stacji w 2011 roku odświeżono również stronę internetową www.edusat.pl nadając jej bardziej interaktywny charakter. Ponadto od niedawna istnieje również możliwość odbioru Edusat na urządzeniach mobilnych.

Stacja, wypełnia misję edukacyjną transmitując w systemie ogólnodostępnym (niekodowanym). Jej programy można oglądać także dzięki m.in. platformom CYFRA+, „N”, Cyfrowemu Polsatowi oraz przez 140 lokalnych stacji kablowych rozsianych na terenie całej Polski.

UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc., międzynarodowego operatora komunikacji kablowej, który oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, telefoniczne i internetowe, zapewniając blisko 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Wprowadzamy sprawdzone na światowych rynkach, innowacyjne rozwiązania i usługi, dzięki którym wyznaczamy trendy na polskim rynku mediów i telekomunikacji. Sieć UPC Polska (wraz z Aster) na koniec 2011 roku miała 1,35 mln abonentów telewizji, z czego 626 tys. korzystało z telewizji cyfrowej.