Mobilni internauci wybierają WP.PL

Wirtualna Polska konsekwentnie realizuje strategię w obszarze mobile, sukcesywnie przenosząc do strefy mobilnej swoje najpopularniejsze serwisy i usługi. W grudniu 2011 liczba odsłon mobilnych serwisów portalu przekroczyła 84 miliony i była o 25 proc. wyższa niż miesiąc wcześniej*.

Wirtualna Polska notuje dynamiczny wzrost liczby odsłon serwisów mobilnych**. Od września 2011 roku jest liderem stawki, a jej przewaga nad konkurencją systematycznie rośnie. Według badania Megapanel PBI/Gemius w grudniu Grupa Wirtualna Polska – Orange odnotowała ponad 84 mln mobilnych odsłon, czyli ponad 12 mln więcej niż kolejny portal w stawce.

Mobile to jeden z kluczowych obszarów działalności Wirtualnej Polski, nad rozwojem którego spółka pracuje od lat. WP.PL działa kompleksowo. Z jednej strony, od 2007 roku, rozwija mobilną wersję portalu mini.wp.pl z drugiej, od 2010 roku – udostępnia użytkownikom aplikacje natywne (jak dotąd 17, na trzy systemy operacyjne jak iOS, Android oraz Windows Phone 7.5). Efektem tych działań są dynamiczne wzrosty w tym obszarze, a także pozycja lidera stawki z wynikiem ponad 84 mln odsłon mobilnych**. Do tej pory liczba pobrań aplikacji WP.PL na iOS i Android sięgnęła 650 tysięcy i co ważne – połowa z nich pozostaje aktywna w telefonach użytkowników.

„Utrzymanie pozycji lidera w segmencie mobile to strategiczny cel spółki. Planujemy dalsze inwestycje w aplikacje użytkowe, także na WP7.5 oraz konsekwentne przenoszenie do obszaru mobilnego tych serwisów i usług, które odniosły sukces w tradycyjnym WWW. Przebudowujemy naszą mobilną wersję portalu, której nowa wersja na smartfony oparta będzie w pełni na HTML5. Pozwoli to w pełni wykorzystać możliwości mobilnych systemów operacyjnych – wyjaśnia Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski. „Jest o co walczyć, ponieważ ten rynek niezwykle dynamicznie się rozwija. Z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy GfK Polonia*** wynika, że w Polsce jest już 3,7 mln internautów w wieku 15-75 lat korzystających z urządzeń nie-PC, którzy stanowią 19 proc. ogółu użytkowników Sieci w naszym kraju. Chcemy do nich docierać z naszą ofertą, udowadniając przy tym, że mamy doskonałe produkty, z których, na dodatek, można korzystać za darmo” – dodaje.

WP.PL skupia się obecnie na produkcji aplikacji mobilnych na dwa najpopularniejsze systemy operacyjne: Android i iOS. Jako pierwszy polski portal rozpoczęła wdrażanie wybranych aplikacji na Windows Phone (jak dotąd: Info WP.PL oraz Program TV). „Przyglądamy się rozwojowi innych platform i ich charakterystyce. Jako portal internetowy, chcemy być tam, gdzie jest nasz użytkownik i zapewnić mu optymalny dostęp do naszych zasobów. W tym roku uruchomimy minimum cztery nowe aplikacje. Będą to narzędzia z działów rozrywkowych i newsowych Wirtualnej Polski. Nie zapomnimy też o kibicach, dla których przygotowujemy specjalne produkty związane z najważniejszymi tegorocznymi wydarzeniami sportowymi” – przyznaje Grzegorz Tomasiak.

*za: badanie Megapanel PBI/Gemius, listopad-grudzień 2011

**za: badanie Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011

*** za: GfK Polonia dla PBI „Badanie rynku urządzeń nie–PC”, sierpień 2011

Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011:

1. Grupa Wirtualna Polska – Orange 84 322 045 odsłon mobilnych

2. Grupa Onet.pl 71 865 081 odsłon mobilnych

3. Grupa Gazeta.pl 47 806 354 odsłon mobilnych

4. Grupa Interia.pl 24 920 673 odsłon mobilnych

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu