Internet wspiera poszukiwanie zaginionych

przez | 05/03/2012

W marcu ruszyła kampania internetowa Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, której celem jest włączenie internautów w działania poszukiwawcze zaginionych dzieci. W nietypowej kampanii z zastosowaniem tzw. stron 404 biorą udział Onet, Gazeta.pl, Zumi.pl, Demotywatory.pl, NetSprint.pl, NetSprint.eu i Adkontekst.pl.

– Fundacja ITAKA poprzez tę kampanię chce zwrócić uwagę na problem zaginięć w Polsce oraz zachęcić internautów do wsparcia naszych działań – mówi Anna Dziurka, prezes fundacji – Internauci od dawna wspierają nasze działania poszukiwawcze. Kluczowe dla poszukiwań jest jak najszybsze rozpowszechnienie wizerunku osoby zaginionej, co umożliwia Internet.

Kampania wykorzystuje strony 404, które wyświetlają się, gdy internauta nie znajduje poszukiwanej przez siebie strony. – Zastosowaliśmy tutaj skojarzenie nieodnalezionej strony z osobami zaginionymi, poszukiwanymi przez ITAKĘ – wyjaśnia Jacek Karaszewski, szef agencji Max Weber,  która jest autorem i realizatorem koncepcji.

Na czym polega kampania? Na stronach 404 portali uczestniczących w kampanii obok tekstu „nie odnaleziono strony…” pojawia się dodatkowy komunikat – „…ale jeśli nam pomożesz odnajdziemy Pawełka, Maję, Piotrka, Dominika, Alę, Justynę, Tomka, Przemka. I wielu innych. Dowiedz się, jak możesz nam pomóc”. Zamieszczone są także zdjęcia osób zaginionych, poszukiwanych przez Fundację ITAKA oraz link do strony internetowej www.zaginieni.pl.

Fundacja liczy na zwiększenie zainteresowania internautów tematyką zaginięć. – W przypadku Onet czy Gazeta.pl, strony 404 to setki tysięcy wyświetleń komunikatu Fundacji miesięcznie. – dodaje Jacek Karaszewski.

Do działań internetowych na rzecz osób zaginionych mogą włączyć się inne portale oraz strony internetowe kontaktując się z Fundacją ITAKA pod adresem joanna.gogolinska@zaginieni.pl. Kampania potrwa z różnym nasileniem – do końca kwietnia.

W trakcie kampanii działania fundacji będą promowane także w sieci reklamy kontekstowej Adkontekst należącej do NetSprint.

Pomysłodawca i realizator kampanii: Max Weber

Partnerzy kampanii: Onet, Gazeta.pl, Zumi.pl, Demotywatory.pl, NetSprint.pl