Bez hitu. Pomimo dużej kampanii reklamowej słaba oglądalność pierwszej własnej serialowej produkcji TVN 7

przez | 02/03/2012

Dom mediowy PanMedia Western w ramach swojego badania TV Flash przeanalizował pierwszego w historii TVN 7 własnego serialu. Pomimo przeprowadzonej na dużą skalę kampanii reklamowej i gwiazdorskiej obsady „Reguły gry” nie wyróżniają się oglądalnością.

W czwartek 16 lutego w dniu premiery serialu podobną liczbę widzów w TVN7 miały inne propozycje – „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, „Przyjaciele” i „Detektyw Monk”. Tego dnia największą oglądalność miało filmowe pasmo zaczynające się o 20.30

Głośno promowany premierowy serial nie sprawił, że w dniu startu przybyło więcej widzów TVN 7. W porównaniu do poprzednich czwartków zmiany są nie znaczące. Wprawdzie pasmo, w którym umieszczone są „Regułu gry” 20:00-20.30 faktycznie miało największą oglądalność ale też cały dzień w TVN 7 miał nieco lepsze wyniki niż poprzednie czwartki.

Pewne zainteresowanie pierwszym odcinkiem widać w spadkach oglądalności stacji bezpośrednio konkurujących z TVN7 jak Polsat2 i TV4. Start serialu o 20:00 to gorsze wyniki „Galileo” na TV4 oraz „Wydarzeń” i „Sportu” na Polsat 2. Jednak analizując poprzednie czwartki można zauważyć, że układ sił wśród tych stacji był podobny. Jedynie zauważalny jest spadek udziałów Polsatu2 z nieznacznym wzrostem TV4 i TVN7.

Na tle dużych stacji nie widać znaczącej zmiany podziału sił w czwartkowe wieczory. W tym czasie są mocno zakorzenione, dobre pozycje jak „Prognoza pogody”, „Barwy szczęścia”, „CSI” oraz „Na wspólnej”.

– Warto jednak poczekać z ze zbyt wczesnym wyciąganiem wniosków. TVN7 dopiero próbuje zbudować to pasmo i przyciągnąć uwagę widzów. Nie ma stałej widowni czekającej w TVN7 w czwartek o 20 na serial, poprzednio było tam pasmo filmowe. Można zauważyć jak dużą wagę do kontynuacji w danych pasmach przywiązuje TVN. Możliwe, że i Siódemce uda sie ten wyczyn poprzez „Reguły gry” – uważa Marek Racławski, Head of TV Department w PanMedia Western.

Serial „Reguły gry” powstaje w oparciu o amerykański format stacji CBS – „Rules of Engagement”. To sitcom opisujący różnego typu relacje damsko-męskie widziane oczyma świeżo zaręczonej pary (Julia Kamińska i Maciej Zakościelny), wieloletniego małżeństwa (Katarzyna Kwiatkowska i Jan Jankowski), oraz wciąż szukającego swej drugiej połowy singla (Paweł Wilczak).

Producentem pierwszej serialowej produkcji własnej TVN 7 producentem jest Wojciech Bockenheim, a kierownikiem produkcji Rafał Orlik. Reżyseruje Bartosz Ignaciuk. Autorem zdjęć jest Tomasz Dobrowolski. Za scenografie odpowiada Dorota Ignaczak, za kostiumy Dorota Williams.