T-Mobile Ekstraklasa zyskuje zainteresowanie

W porównaniu do stycznia ubiegłego roku pod względem medialności najbardziej zyskały Górnik Zabrze i Śląsk Wrocław. Najpoważniejszą stratę poniosły GKS Bełchatów oraz Lech Poznań – wynika z badania „Polska Piłka” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Średnio o klubach T-Mobile Ekstraklasy pisało się wyraźnie więcej.

Jeżeli chodzi o zainteresowanie mediów polską ligą, dostrzegalny jest trend wzrostowy, który wiąże się z ogólna koniunkturą dotyczącą tej dyscypliny sportowej w naszym kraju. Przeciętny wzrost liczby publikacji wyniósł 26 proc. Zdecydowanie powyżej tej średniej znalazł się Górnik Zabrze, w którym w ciągu minionego roku zaszły spore zmiany. W styczniu 2012 o 14-krotnym mistrzu Polski napisano aż o 82 proc. więcej niż w styczniu 2011. Niewiele mniejszy wzrost zanotował obecny lider tabeli – Śląsk Wrocław (78 proc.). Trzecie miejsce zajęła Cracovia (72 proc.).

Mimo tych wzrostów najbardziej medialna w minionym miesiącu po raz siódmy z rzędu okazała się Wisła Kraków, o której ukazało się 1,7 tys. publikacji. „Biała Gwiazda” zdystansowała warszawską Legię (1,5 tys.) i Cracovię (1,4 tys.). Śląsk znalazł się na piątej pozycji tuż za Lechem Poznań.

Klub z Poznania w ubiegłym roku był na pierwszej pozycji z ogromną przewagą nad resztą stawki. Reprezentował wówczas Polskę na arenie międzynarodowej i przygotowywał się do starcia z SC Braga. W styczniu 2012 dziennikarze napisali o Lechu aż o 32 proc. tekstów mniej. To największa strata wśród klubów polskiej ligi. O 30 proc. mniej publikacji pojawiło się na temat PGE GKS-u Bełchatów. Mniej medialne są również Ruch Chorzów i Polonia Warszawa.

W I lidze prowadzenie należy do Polonii Bytom, która nieznacznie wyprzedza Arkę Gdynia. Na trzecim miejscu znalazła się Warta Poznań. Wszystkie trzy kluby okazały się w styczniu bardziej medialne niż najsłabsze pod tym względem drużyny T-Mobile Ekstraklasy, zwłaszcza Podbeskidzie Bielsko-Biała i GKS Bełchatów.

Badanie „Polska Piłka” przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W styczniu 2012 przeanalizowano 12 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 stycznia 2012 analitycy wzięli pod uwagę 304 tys. informacji.

Pełny raport: http://www.press-service.com.pl/gfx/pressservice/files/polska_pilka/raport_medialny_-_polska_pilka_-_styczen_2012.pdf

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu