Taksówka na jedno kliknięcie – startuje mobilna aplikacja PLTAXI

Od dziś na polskim rynku rusza aplikacja mobilna PLTAXI. Dla pasażerów PLTAXI oznacza najprostszy i najszybszy w Polsce sposób zamówienia taksówki. Taksówkarzom aplikacja zapewnia podniesienie efektywności pracy i znaczne zwiększenie zarobków.

Jak działa PLTAXI?

Dla pasażerów:

Bezpłatna aplikacja dostępna będzie już wkrótce w Android Market i Apple AppStore. Aby zamówić taksówkę wstarczy uruchomić aplikację i kliknąć jeden przycisk. Aplikacja PLTAXI współpracuje z inteligentnym serwerem, który skraca czas oczekiwania na taksówkę. Pasażer nie ponosi żadnych kosztów związanych z zamówieniem taksówki. Po ściągnięciu i zainstalowaniu aplikacji na swoim telefonie, klient rejestruje się, jako użytkownik i tworzy swój profil, w którym określa preferencje cenowe oraz inne parametry taksówki. Aplikacja, za pomocą wbudowanego w telefonie systemu GPS, lokalizuje miejsce, w którym znajduje się pasażer. Po kliknięciu jednego przycisku, PLTAXI zamawia taksówkę najłatwieji najszybciej w Polsce. Informacja o przyjęciu zlecenia jest natychmiast przesyłana do pasażera wraz z informacją o czasie oczekiwania na taksówkę oraz o odległości, w jakiej się znajduje. System informuje pasażera, że taksówka dojechała i gdzie na niego oczekuje.

Dla kierowców taksówek:

Aplikacja PLTAXI dostępna jest bezpłatnie dla kierowców w całej Polsce na stronie www.pltaxi.com oraz w Android Market.

Aby zarejestrować się w systemie, potrzebny jest telefon z systemem Android. Nie ma żadnych umów terminowych, kaucji, jedynie akceptacja warunków korzystania z aplikacji i rejestracja w systemie, która zajmuje tylko 5 minut. Od kierowców nie są pobierane żadne opłaty za korzystanie z aplikacji. Jedyny koszt, jaki ponosi taksówkarz, to opłata w wysokości nie wyższej niż 2 zł – pobierana od każdego kursu zrealizowanego poprzez aplikację PLTAXI. Przez kilka pierwszych miesięcy kierowcy będą mogli realizować kursy bez pobierania prowizji.

Korzystanie z aplikacji PLTAXI pozwala kierowcom znacznie zwiększyć swoje zarobki. Inteligentny serwer przesyła optymalne zlecenie, co skraca czas dojazdu do pasażera. Dzięki bezpośredniej komunikacji wewnątrz aplikacji kierowca wysyła powiadomienie o przybyciu, co redukuje czas oczekiwania na pasażera. Ponieważ w systemie nie ma stref, kolejne zamówienie może przyjść natychmiast po zakończeniu poprzedniego kursu. Dzięki tym innowacjom, kierowca traci mniej czasu czekając na postojach i wykonuje więcej kursów w tym samym czasie pracy, co przekłada się na zwiększenie jego przychodów.

Jak to się zaczęło:

– Pomysł na stworzenie aplikacji powstał rok temu na skutek konkretnej potrzeby: zamówienia taksówki w najprostszy sposób, w najkrótszym czasie – mówią współtwórcy aplikacji Paweł Olechowski i Kamil Bukała.

Czy może być coś prostszego niż kliknięcie jednego przycisku?

Paweł Olechowski i Kamil Bukała spędzili większość życia w Kanadzie, a od kliku lat mieszkają i pracują w Polsce. W swojej aplikacji wykorzystali najnowocześniejsze technologie oraz strategie obecnie wdrażane na świecie.

– Kiedy kończyliśmy spotkania z klientami, dzwoniliśmy po taksówkę i przeważnie musieliśmy czekać około 20 min zanim ta przyjechała. Często zdarzały się sytuacje, kiedy operator w korporacji informował nas, że „nie ma żadnych taksówek w tej strefie,a, siedząc w taksówce dowiadywaliśmy się, że kierowca był 300 metrów dalej, ale w innej strefie. Doszliśmy do wniosku, że potrzebny jest bardziej efektywny sposób zamawiania taksówek, który ograniczy do minimum czas oczekiwania oraz umożliwi zamówienie taksówki w momencie, kiedy spotkanie dobiega końca, bez potrzeby przerwania rozmowy, aby wykonać telefon. Zgodziliśmy się, że idealne rozwiązanie, to takie, które ograniczy czynności związane z zamówieniem taksówki do kliknięcia „jednego przycisku”, aby spokojnie kontynuować spotkanie, i tuż po jego zakończeniu wsiąść do czekającej taksówki. Ponieważ na rynku nie było takiego rozwiązania, postanowiliśmy je stworzyć – mówią Paweł Olechowski i Kamil Bukała.

Kamil Bukała: posiada 20 lat doświadczenia w zarządzaniu firmami i projektami IT w branży finansowej. Specjalizuje się we wdrażaniu kompleksowych systemów informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji optymalizujących. Od 10 lat prowadzi własną firmę zajmującą się projektowaniem i wdrażaniem aplikacji softwareowych m.in. dla rządu kanadyjskiego oraz międzynarodowych firm prawniczych.

Paweł Olechowski: od 20 specjalizuje się w marketingu i sprzedaży usług: od firm informatycznych poprzez wydawnictwa magazynów lifestyle po badania najnowszych technologii rynku. Od 10 lat jego hobby to telefonia komórkowa i aplikacje mobilne. Posiada MBA z Schulich School of Business w Toronto.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu