Starszy Polak unika kina i teatru, młody chętniej konsumuje kulturę

Do kina i do teatru chodzimy rzadko, najczęściej w wydarzeniach kulturalnych uczestniczą młodzi mieszkańcy większych miast – wynika z badania konsumpcji kultury przez Polaków, zrealizowanego przez IIBR/Gemius na zlecenie MyDeal.pl.

Jak wynika z badania, jedynie 15% Polaków co najmniej raz w miesiącu chodzi do kina, teatru lub na koncert.

Chętniej w wydarzeniach kulturalnych uczestniczą młodsi respondenci (18-24 lata). Co piąty badany w tym wieku co najmniej raz w miesiącu chodzi do kina, teatru lub na koncert. W kategorii wiekowej 45-54 jest to tylko 5% respondentów.

Najgorzej sytuacja wygląda w małych ośrodkach. Tylko 7% mieszkańców wsi regularnie (co najmniej raz w miesiącu) uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych. W największych miastach odsetek ten wzrasta do 23%.

Wydatki na kulturę również nie są imponujące – jak wynika z danych GUS, w ciągu roku statystyczny Polak wydaje na ten cel 345 zł, a tylko 3,5 proc. z tej kwoty to wydatki na zakup biletów do kina, teatru, muzeum.

– Wszystkie oferty kulturalne na MyDeal.pl, zarówno filmowe, jak i teatralne czy koncertowe cieszą się dużym zainteresowaniem kupujących – mówi Adam Kaliszewski, rzecznik serwisu zakupów grupowych MyDeal.pl – dzięki naszym propozycjom użytkownicy, również w mniejszych miejscowościach,mogą być bliżej kultury, uczestniczyć w niej, do czego dodatkową zachętą jest znacząco obniżona cena.

Z okazji rozdania Oskarów – najbardziej znanych nagród filmowych na świecie – które odbędzie się w najbliższą niedzielę, serwis zakupów grupowych postanowił także sprawdzić, jakich zwycięzców typują użytkownicy Facebooka. Według prawie ¼ respondentów, najlepszym filmem w 2011 roku okazał się „Artysta”, a aż 72% procent Internautów uważa, że Oskara dla najlepszego filmu zagranicznego powinien dostać obraz Agnieszki Holland pt. „W ciemności”.

Główne badanie zostało przeprowadzone w terminie 21-26 listopada 2011 przez Instytut Badań Rynkowych (Grupa Gemius) na zlecenie serwisu zakupów grupowych MyDeal.pl. Badanie zrealizowane zostało za pomocą ankiety internetowej metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników serwisów internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. W badaniu wzięło udział 1000 Internautów w wieku 18+. Wyniki analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej w oparciu o dane dotyczące płci, wieku, wykształcenia oraz częstotliwości korzystania z internetu w badanej populacji (na podstawie badania Omnibus Ipsos, luty-kwiecień 2011).

Wyniki ankiety MyDeal.pl na Facebooku zostały przygotowane na podstawie 702 odpowiedzi.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu