gemiusAudience oficjalnym badaniem widowni internetowej w Mołdawii

Gemius, wiodący dostawca badań internetowych na rynku EMEA, został wybrany przez mołdawskie stowarzyszenie branżowe – BATI – na oficjalnego dostawcę badania widowni internetowej Mołdawii. Wprowadzenie badania gemiusAudience stanowi punkt zwrotny w rozwoju lokalnego rynku online, który zyskuje dzięki temu standard pomiaru.

W zależności od źródła, penetracja internetu na rynku mołdawskim utrzymuje się na poziomie 40-50 proc., to wynik zbliżony do rynku białoruskiego. Wartość rynku reklamy online w Mołdawii w 2010 szacowana była na 1,143 mln. euro, a w 2011 r. wzrosła do poziomu 1,3 mln. euro. Z kolei wydatki na reklamę telewizyjną i outdoor z poziomu 6,11 mln euro w 2010 r. w 2011 r. wzrosły 13,3 mln euro. Jednak to właśnie rynek mediów online rośnie w Mołdawii najszybciej – blisko 14 proc. rok do roku – przyciągając nowych użytkowników i reklamodawców.

Umowa na dostarczenie badania gemiusAudience na rynku mołdawskim została podpisana na początku lutego 2012 r. Poprzedzała ją decyzja lokalnego stowarzyszenia branżowego – BATI o wyborze firmy Gemius na oficjalnego dostawcę badania widowni internetowej w Mołdawii.

– Ta decyzja była niezwykle ważna z punktu widzenia rozwoju rynku ze względu na to, że wpłynie na konsolidację branży internetowej i wzrost rentowności kanałów reklamy online. Jesteśmy przekonani, że bogate doświadczenie firmy Gemius w dostarczaniu badań widowni internetowej w Europie oraz znajomość specyfiki rynku online w krajach CEE wpłynie na naszą owocną współpracę – komentuje Stanislav Popov, Dyrektor Zarządzający BATI.

– Cieszy nas to, że stowarzyszenie BATI obdarzyło nas zaufaniem i podpisało z nami umowę na dostarczenie badania widowni internetowej. Doceniono elastyczność naszej metodologii i naszą wiedzę na temat rynków, na których realizowane jest badanie gemiusAudience. Możliwości badania doceniane są zarówno w wysoko rozwiniętych rynkach zachodnich, takich jak Dania i na rynkach wschodzących, jak Mołdawia. Osobiście z czekam na szybki rozwój mołdawskiego rynku reklamy internetowej, jak również wzrost jego konkurencyjności w regionie – wtedy w pełni docenimy korzyści wynikające z wprowadzenia standardu pomiaru widowni internetowej – dodaje Catalin Emilian, Country Manager w Gemius Mołdawia.

W Mołdawii badanie gemiusAudience będzie realizowane z wykorzystaniem tzw. cookie panelu, stosowanego na większości rynków EMEA, w których realizowane jest badanie. Gromadzenie danych rozpocznie się zaraz oskryptowaniu serwisów, które mają zostać objęte badaniem. Pierwsze wyniki badania gemiusAudience będą dostarczone w maju br.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu