Zakupy grupowe od Allegro już rok na rynku

Serwis zakupów grupowych Citeam.pl, działający w strukturach Grupy Allegro, zamknął właśnie pierwszy rok swojej działalności na polskim rynku. W tym czasie portal wspiął się na podium branży zakupów grupowych z liczbą 2,4 mln użytkowników i jako pierwszy w Polsce zachęcał do kupowania za pół ceny podczas kampanii reklamowej. W ciągu roku sprzedał też ponad pół miliona kuponów zniżkowych.

– Kiedy startowaliśmy pod koniec lutego ubiegłego roku, w branży mówiło się, że już za późno na uruchomienie nowego serwisu zakupów grupowych. Podjęliśmy jednak wyzwanie wychodząc z założenia, że zakupy grupowe jako dział e-commerce to nasza codzienność. Skorzystaliśmy z doświadczenia i możliwości Grupy Allegro, która jest niekwestionowanym liderem rodzimego rynku e-biznesu. Tym można tłumaczyć osiągnięcie przez nas dobrej pozycji – mówi Marta Krauze, dyrektor serwisu.

Start serwisu Citeam.pl nie był jednak pierwszym podejściem do tematu grupowego kupowania ze strony Grupy Allegro. Znacznie wcześniej na allegro.pl pojawiła się kategoria Kupony, która miała umożliwiać użytkownikom tańsze zakupy u internetowych sprzedawców. – Po przetestowaniu tego modelu, szybko okazało się, że lepiej byłoby utworzyć odrębny serwis niż łączyć model zakupów grupowych z tym znanym z Allegro. W błyskawicznym starcie serwisu pomógł nam również fakt, że Citeam.pl został napisany w języku ruby on rails, jako jedyny ze wszystkich serwisów Grupy Allegro – dodaje Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

Od początku funkcjonowania na serwisie wystawiono 7,1 tys. ofert w  obecnie  28 miastach całej Polski. Do zniżek udzielanych na poziomie lokalnym doszły także kategorie dodatkowe – Cała Polska, Podróże oraz funkcjonujące tylko na Citeam.pl, Kupony Allegro. Wprowadzenie tych ostatnich miało na celu oferowanie zniżek ze strony sprzedawców działających tylko na allegro.pl.

Citeam.pl zatrudnia obecnie zespół ok. 80 osób, które zaledwie w niecały rok zapracowały na sprzedaż ponad pół miliona kuponów zniżkowych. – Nasza ekipa pracowników nie  jest tak liczna, jak u konkurencji, a mimo to osiągamy zbliżone wyniki finansowe pod względem liczby sprzedanych kuponów. Zoptymalizowana polityka personalna pozwoli nam szybciej osiągnąć próg rentowności niż szacowaliśmy na początku istnienia serwisu. Dwuletnie prognozy mogą okazać się zawyżone – zdradza Marta Krauze z Citeam.pl.

Serwis Citeam.pl w ostatnim czasie był również autorem największego wzrostu liczby użytkowników na rynku podobnych platform zakupowych w Polsce. Już po niespełna kilku miesiącach działalności odwiedzało go ok. miliona użytkowników, a dziś według badań Megapanel PBI/ Gemius jest to już 2,4 mln RU.

Ostatni raport Gemiusa wykazał również, że w ciągu roku serwis Citeam.pl znalazł się na drugim miejscu wśród najbardziej rozpoznawalnych marek zakupów grupowych w Polsce. – Cieszy nas to tym bardziej, że jeszcze rok temu te same badania wskazywały na to, że aż 60 proc. internautów znających zjawisko zakupów grupowych, nie potrafi wymienić żadnego konkretnego serwisu z nazwy. Poza tym raport Gemiusa potwierdza badania SMK/KRC Millward Brown przeprowadzone dla nas po zakończeniu kampanii reklamowej w listopadzie – przyznaje Izabela Jaskólska, dyrektor Marketingu w Citeam.pl.

Według tych analiz, w wyniku kampanii „Masz odwagę lekko zgrzeszyć” (październik-listopad 2011) świadomość marki Citeam.pl jako serwisu zakupów grupowych wzrosła z 29 proc. sprzed do 71 proc. po kampanii.

Na serwisie działa również system rekomendacji, który miesięcznie nagradza aż ok. 1200 poleceń generowanych przez użytkowników. Jego ideą jest otrzymywanie na konto w Citeam.pl 10 zł do wydania w serwisie za każde polecenie danej oferty nowej osobie, nie zarejestrowanej jeszcze na portalu. Gdy ta ostatnia skorzysta z rekomendowanej oferty, osoba polecająca otrzymuję wpłatę.

Citeam.pl, jako pierwszy serwis zakupów grupowych w Polsce, osiągnął również ostatnio pułap 100 tys. fanów na Facebooku – według raportu Fanpage Trender, serwis z Grupy Allegro plasuje się wysoko. – Citeam jest ostatnio mocnym liderem w naszych comiesięcznych raportach – mówi Jan Zając, współtwórca platformy Fanpage Trender.

W obszarze ofertowym na znaczeniu systematycznie zyskują kategorie Podróże oraz te związane z rekreacją czy sportem. Natomiast rekordy w ilości sprzedanych kuponów zniżkowych padają zdecydowanie w kategorii Cała Polska, do tej pory największym hitem była oferta 23 zł zamiast 50 zł do wykorzystania na dowolne dania w sieci pizzerii Dominium. Sprzedano 4558 kuponów.

– Kolejny rok dla Citeam.pl będzie stał pod znakiem mobilności, szerokiej oferty produktowej i mocnym rozwoju ofert na usługi lokalne. Współpraca z serwisami z Grupy Allegro zapewni naszym użytkownikom dostęp do markowych produktów po najniższych cenach, jak i stałych zniżek na Allegro – zapowiada Marta Krauze.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu