Grupa Nokaut – jutro zapisy w Transzy Dużych Inwestorów

Od jutra do 27 lutego będą prowadzone zapisy w Transzy Dużych Inwestorów na akcje Grupy Nokaut SA – czołowego gracza e-commerce w Polsce, właściciela internetowych porównywarek cen. Wstępnie około 80% oferowanych akcji jest dedykowanych inwestorom instytucjonalnym, a pozostała część inwestorom indywidualnym.

Ostateczna liczba akcji oferowanych w poszczególnych transzach zostanie określona po zakończeniu procesu budowy księgi popytu.

Oferta obejmuje łącznie 2.599.500 akcji, w tym 1.700.000 akcji nowej emisji serii C oraz 899.500 akcji istniejących serii A. Spółka będzie ubiegała się o wprowadzenie do obrotu wszystkich akcji, tj. 5.764.000 akcji serii A, 100.000 akcji serii B, nie więcej niż 1.700.000 akcji serii C oraz nie więcej niż 1.700.000 PDA serii C.

Przedział cenowy akcji Grupy Nokaut wynosi od 12 zł do 17 zł, a cena emisyjna i cena sprzedaży zostanie podana do publicznej wiadomości jutro do godz. 9.00. Przydział akcji oferowanych nastąpi do 29 lutego 2012 roku. Oferującym jest Dom Maklerski BZ WBK SA.

Spółka planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie jeszcze w I kwartale 2012 roku.

Prospekt emisyjny wraz z aneksami i komunikatami aktualizującymi dostępny jest na stronie www.grupanokaut.pl w zakładce inwestorskiej oraz na stronie internetowej Oferującego: www.dmbzwbk.pl.

Strategiczne cele Grupy Nokaut:

Budowa platformy transakcyjnej ALL–IN–ONE – stworzenie platformy handlowej (zakupowej), stanowiącej realną konkurencję dla Grupy Allegro

  1. połączenie oferty sklepów internetowych i sklepów tradycyjnych, wraz z opiniami na temat produktów i sklepów
  2. wzrost liczby wejść bezpośrednich i efektywne tworzenie grupy stałych użytkowników
  3. dokonywanie zakupów bezpośrednio z poziomu porównywarki (koszyk zakupowy one-click shopping) wraz z opcją płatności
  4. mobilny dostęp do platformy
  5. ekspansja na rynku polskim oraz w Europie Zachodniej
  6. generowanie przychodów i zysków Grupy z zakupów w internecie (3%), jak i poza nim (97% handlu detalicznego)

Konsolidacja rynku oraz umocnienie pozycji na rynku krajowym, zarówno przez akwizycje, jak i przyspieszenie rozwoju organicznego
Rozwój oferty o nowe innowacyjne i komplementarne serwisy e-commerce
Rozwój mobilnego kanału dystrybucji i systemu płatności elektronicznych

„Bezpieczny i stabilny, a przy tym innowacyjny model biznesowy, wysoka rentowność, dobre wyniki finansowe oraz duży potencjał wzrostu Grupy Nokaut – między innymi dzięki planowanym akwizycjom Skąpiec.pl i Opineo.pl – to twarde argumenty, dzięki którym inwestorzy dostrzegają nasze przewagi konkurencyjne. Strategia Grupy Nokaut zakłada konsolidację rynku, budowę silnej marki oraz umocnienie pozycji nie tylko w sektorze e-commerce, ale też w niezwykle perspektywicznej branży m-commerce. Mamy nadzieję, że nasze ambitne i przy tym realne w realizacji plany rozwojowe oraz ożywienie, które w ostatnich dniach notuje warszawska giełda dodatkowo zachęcą inwestorów instytucjonalnych do zaangażowania w naszą spółkę” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.

Cele emisji Grupy Nokaut obejmują m.in.::

  • akwizycje portali Skąpiec.pl i Opineo.pl w części gotówkowej
  • inwestycje w oprogramowanie, m.in. budowę platformy transakcyjnej All-in-One oraz rozwój kanału mobilnego i systemu płatności elektronicznych
  • ekspansję rynkową

Planowane przejęcia oraz współpraca strategiczna z Wirtualną Polską pozwolą Grupie Nokaut na osiągnięcia udziałów rynkowych w zakresie porównywarek cen na poziomie obecnego lidera rynku.

Nokaut.pl ma niemal 3 mln realnych użytkowników, 12 mln ofert i współpracuje z ponad 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 miliarda złotych.

W styczniu 2012 roku Nokaut.pl zajął – w rankingu przygotowanym przez serwis Wirtualnemedia.pl – pierwsze miejsce wśród polskich porównywarek cen, nieznacznie wyprzedzając Ceneo.pl. Jednocześnie Grupa Nokaut zdobyła lepszą pozycję niż serwis Ceneo.pl w rankingu aplikacji AppStore (sklep z oprogramowaniem dla smartfonów iPhone).

Nokaut.pl był w listopadzie 2011 – zgodnie z badaniami Megapanel PBI/Gemius 2007-2011 – drugą co do wielkości porównywarką cen w Polsce. Odwiedziło ją wówczas ponad 2,8 miliona Internautów, co stanowi niemal 15% wszystkich użytkowników Internetu w kraju. Trzecim serwisem w rankingu porównywarek cen był serwis Skąpiec.pl.

W 2010 roku Grupa Nokaut – jako jedyna firma z Polski – została wyróżniona w międzynarodowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE w kategorii wschodzących gwiazd.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu