HISTORY™ rusza z kampanią reklamową “Ice Road Truckers”

Wiodący koncern medialny A+E Networks™ UK, joint venture A+E Networks™ z BSkyB, rozpoczyna w Polsce kampanię ATL promującą nowy serial „Ice Road Truckers. Zabójcze Drogi: Andy”, emitowany w poniedziałki o 20:00 od 27 lutego na kanale dokumentalnym HISTORYTM.

Serial „Zabójcze Drogi: Andy” to spin off produkcji „Ice Road Truckers” (Na lodowym szlaku). Opowiada on o kierowcach ciężarówek, którzy po przebyciu stromych tras w Himalajach, pokonaniu tysięcy kilometrów na ośnieżonych pustkowiach Alaski i północnej Kanady, udają się na emocjonującą wyprawę w południowoamerykańskie Andy, by udowodnić, że potrafią przewieźć każdy ładunek po każdej drodze. Zarówno weterani, jak i niedoświadczeni kierowcy będą musieli zmierzyć się z gęstą amazońską dżunglą, osuwającą się ziemią i trasami, na których najmniejszy błąd może zakończyć się tragicznie. Według Międzyamerykańskiego Banku Rozwoju najniebezpieczniejsza droga na świecie położona jest właśnie w Andach – w jej boliwijskiej części. Trasa ta każdego roku zbiera śmiertelne żniwo 300 istnień ludzkich, jednak jest to jedyny łącznik pomiędzy kilkoma andyjskimi wioskami a resztą świata.

W ramach kampanii promującej serialu, teksański kierowca ciężarówki, GW Boles, jeden z bohaterów serialu, przybył do Warszawa, by wziąć udział w „Ice Challenge” – pojedynku, w którym dziennikarze mogli zmierzyć się z oblodzonymi i niebezpiecznymi drogami!

Kampania ATL rozpoczyna się we wtorek 21 lutego i potrwa trzy tygodnie. Obejmuje ona autopromocję na antenie kanałów z portfolio koncernu A+E Networks UK (HISTORY, HISTORY HD, Crime & Investigation Network® Polsat), reklamę prasową (Teleprogram, Dziennik Gazeta Prawna – Kultura TV, To & Owo, Gazeta Wyborcza – Gazeta Telewizyjna, Kropka TV, Super Express TV, Fakt TV, Polska The Times – Tele Magazyn) oraz media społecznościowe (You Tube, Facebook, Google ads). Działania ATL wspiera również outdoor – air-walle promujące serial „Ice Road Truckers. Zabójcze Drogi: Andy” rozmieszczone na terenie całej Warszawy.

Anna Priest, VP Marcomms w A+E Networks UK, komentuje: “Ice Road Truckers to niesamowicie udana produkcja kanału HISTORY w skali międzynarodowej i wierzymy, że najnowsza seria nakręcona w Andach spotka się z pozytywnym przyjęciem polskiej widowni. W ostatnim czasie zwiększyliśmy naszą dystrybucję w Polsce, dlatego inwestujemy w zwiększenie świadomości i rozpoznawalności naszego unikatowego kanału.”

Międzynarodową kreację przygotowała londyńska agencja Suavehouse. Planowaniem mediów w Polsce zajął się dom mediowy OMD MediaDirection. Działania public relations dla serialu prowadzi On Board PR.

Kanał HISTORY słynny z takich produkcji jak „Gwiazdy Lombardu” (ang. Pawn Stars), „Na lodowym szlaku” (ang. Ice Road Truckers) czy „102 minuty, które zmieniły Amerykę” (ang. 102 Minutes That Changed America), zabiera widzów w podróż przez stulecia, łącząc świat współczesny z przeszłością w fascynujący, ekscytujący i niejednokrotnie zaskakujący sposób.

HISTORY nadaje w Polsce od kwietnia 2008 roku. Dociera obecnie do ponad 300 milionów gospodarstw domowych w 150 krajach i jest dostępny w ponad 35 językach. HISTORY to wiodący globalny nadawca programów o tematyce historycznej. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.historytv.pl oraz na profilu www.facebook.com/HISTORYpolska.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu