Kiedy prowadzenie „wirtualnego biura” może okazać się skuteczne?

Prowadzenie działalności gospodarczej obciąża przedsiębiorców wieloma kosztami. W związku z tym, że mało, kto posiada na własność dobrze zlokalizowany biurowiec, jednym z podstawowych, stałych wydatków firmy jest zazwyczaj czynsz za wynajem lokalu.

Teoretycznie koszt ten można ograniczyć prowadząc firmę z domu, lecz nie dla każdego jest to dobre rozwiązanie. Wymaga ono bowiem od nas zarówno odpowiednich warunków mieszkaniowych, jak i dużo samodyscypliny oraz mobilizacji. Gdzie zatem w takiej sytuacji spotykać się z klientem? Przedpokój nie jest chyba najlepszym miejscem… Biznesowe spotkanie w kawiarni również nie wygląda do końca profesjonalnie… Nasze problemy może rozwiązać „wirtualny adres firmy” – innowacyjna usługa oferowana przez niektóre biura rachunkowe.

Dla kogo?

„Wirtualny adres” to oferta zarówno dla nowopowstających, jak i już istniejących firm; opłacalna w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. Pozwala na zarejestrowanie siedziby czy oddziału firmy w odpowiadającej nam lokalizacji, zachowując przy tym dużą efektywność kosztową.

Rozwiązanie to sprawdza się doskonale w przypadku firm, odwiedzanych przez klientów sporadycznie. W takiej sytuacji zdecydowanie rozsądniej i korzystniej jest przeznaczyć środki na zakup nowoczesnej technologii (zapewniającej dynamiczny rozwój np. „start-up’om”), niż płacić wysoki czynsz za siedzibę w dobrej lokalizacji.

Korzystanie z usługi “wirtualnego biura” to również idealna propozycja dla przedsiębiorców, dla których liczy się mobilność – zwiększająca ich wartość dodaną, np. brokerów ubezpieczeniowych, projektantów wnętrz itd.

Wirtualne biuro, czyli…

W ramach oferty „wirtualnego biura” firmy otrzymują zazwyczaj cały pakiet różnych usług. I tak przykładowo, jedno z warszawskich biur – WL Accountancy Sp. z o.o. oferuje swoim klientom:

  • lokalizację i adres na Sadybie,
  • obsługę korespondencji (w zakresie udzielonych pełnomocnictw),
  • możliwość korzystania z sali konferencyjnej,
  • dostęp do telefonu, Internetu i urządzeń biurowych typu ksero czy fax,
  • pomoc biurową, profesjonalnie przygotowanego personelu,
  • zniżki na usługi księgowe.

Rozwiązanie to zapewnia wygodę nie tylko dlatego, że nie musimy już fizycznie przebywać w siedzibie firmy, lecz również z powodu wyeliminowanie miesięcznych kosztów wynajmu i eksploatacji tradycyjnego biura. Nie musimy już sami odbierać telefonów, wysyłać faksów i sprawdzać skrzynki mailowej. To wszystko robi za nas wykwalifikowany personel. Zyskany czas możemy poświęcić na zarządzanie i rozwijanie działalności biznesowej.

Czy zatem warto?

Podsumowując oto trzy główne zalety wirtualnego biura, o których wielu przedsiębiorców nie pamięta …. a niewątpliwie są to znaczące plusy.

1. Jeśli zgodnie z mini poradnikiem przedstawionym powyżej dana firma pasuje do schematu „wirtualnego biura”, decydując się na tę usługę redukuje ona znacznie swoje comiesięczne koszty.

2. ”Wirtualne biuro” pozwala na pozyskanie lepszych pracowników, którzy w innej sytuacji nie byliby dostępni ….. z uwagi na fakt, że konieczność codziennego przychodzenia do biura ogranicza tradycyjne firmy do zatrudniania osób mieszkających w bliskiej okolicy czy regionie.

3. W przypadku spowolnienia gospodarczego, dla firm o niskich przychodach, „wirtualne biuro” stanowi jedyne rozwiązanie pozwalające im zredukować koszty i funkcjonować nieprzerwanie aż do czasu poprawy koniunktury.

NewWeb PR

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu