IAB CreativeShowcase Edycja Zima 2012 – znamy już wyniki

Zakończyła się trzecia edycja cyklicznego konkursu kreatywnego IAB CreativeShowcase. Zwycięzcą okazała się agencja Starcom z kreacją Polskiej Telefonii Cyfrowej. Wyróżnienia otrzymały kreacje Volvo Auto Polska (K2 Internet) oraz L’Oreal Polska (kreacja samodzielna).

Zimowa edycja jest jednocześnie podsumowaniem 2011 roku – najwyższe oceny jury spośród wszystkich nadesłanych prac otrzymała kreacja Cappy agencji K2 Internet, stworzona przez zgłoszona w edycji Lato 2011 – zdobywając tym samym Grand Prix IAB CreativeShowcase za ubiegły rok.

– Ubiegłe dwanaście miesięcy było premierowych dla naszego konkursu. W trzech pierwszych odsłonach konkursu (lato, jesień, zima) nadesłano łącznie 64 prace. Mamy nadzieję, że ta liczba będzie systematycznie wzrastać i IAB CreativeShowcase na stałe wpisze się w kalendarz wszystkich twórców kreacji reklamowych w Internecie – powiedziała Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektor biura IAB Polska.

– Uczestnicy zimowej edycji konkursu podnieśli poprzeczkę bardzo wysoko. Właściwie wszystkie kreacje zasługują na uznanie: są nietuzinkowe i angażujące, a jednocześnie doskonałe pod względem estetycznym i technicznym. Mam nadzieję, że coraz więcej tego rodzaju kreacji będziemy mogli oglądać na stronach naszych rodzimych portali internetowych – powiedział Krzysztof Beniowski, dyrektor sieci AdPlayer i HandyNet, Agora SA, szef Grupy Roboczej Brand Advertising Online.

– Zgłoszenia do konkursu pokazały, że agencje, projektując kampanie, częściej korzystają z możliwości, dzięki którym angażują internautów i wchodzą z nimi w interakcje. To sprawia, że czas obcowania konsumentów z marką wydłuża się. Widać także, że prezentowane w konkursie kampanie nie są tylko „jednorazowymi strzałami” – stały się elementami spójnych strategii komunikacyjnych. Cieszę się, że mogliśmy wesprzeć inicjatywę pierwszego tego typu konkursu w Polsce. To świetna okazja by docenić wysiłek wkładany w przygotowywanie kreatywnych kampanii – dodał Grzegorz Krzemień, prezes agencji marketingu interaktywnego GoldenSubmarine, członek jury w konkursie.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu