Zakupy grupowe w Polsce

Zakupy grupowe stają się coraz popularniejsze. Rośnie nie tylko oglądalność powstałych już witryn oferujących „deale”, ale także liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi. A co dla konsumentów najważniejsze – rośnie też liczba ofert prezentowanych na tych witrynach.

Zakupy grupowe to jedno z najszerzej komentowanych zjawisk ostatnich kilkunastu miesięcy w polskiej sieci. Pierwsze serwisy Gruper.pl oraz CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) pojawiły się w Polsce w kwietniu 2010 roku. Zaraz po nich zaczęły się pojawiać kolejne witryny. W ciągu kilkunastu miesięcy serwisy zakupów grupowych zyskały łącznie kilka milionów użytkowników, stając się tym samym jednymi z najczęściej odwiedzanych stron e-commercowych w Polsce. W październiku 2011 roku zasięg serwisów zakupów grupowych sięgał 31 proc., a łączna liczba ich użytkowników wyniosła prawie 6 mln.

Także znajomość serwisów zakupów grupowych wyraźnie się zwiększyła. W grudniu 2010 roku jedynie 29 proc. respondentów słyszało o serwisach zakupów grupowych, rok później było to już 78 proc. ankietowanych. Po przedstawieniu respondentowi listy serwisów zakupów grupowych jedynie 15 proc. respondentów zadeklarowało, że nie zna żadnego z serwisów. Rok wcześniej było to aż 50 proc.!

Najwięcej wskazań notuje Groupon -75 proc. respondentów deklaruje, że zna ten serwis. Dalej plasuje się Citeam (49 proc. wskazań), Gruper (46 proc.) oraz Mydeal (33 proc.).

Stopka metodologiczna:

Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondaży realizowanych przez PBI dwukrotnie: w grudniu 2010 roku na próbie 502 internautów w wieku 18-54 lata oraz w grudniu 2011 na próbie 504 internautów w wieku 18-54 lata (Omnibus Online IMAS International). Pełna informacja metodologiczna znajduje się w raporcie.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu