Zrzuty ekranowe z Facebooka nielegalne

Myli się ten, kto sądzi, że umieszczenie w Internecie zrzutów ekranowych z Facebooka jest legalne. Będzie ono dopiero wtedy, jeśli otrzymamy pisemną zgodę od serwisu. Czy to absurd?

Codziennie na całym świecie powstają tysiące, jak nie miliony zrzutów ekranowych z Facebooka. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że ich wykorzystanie, publikacja i dzielenie się jest nielegalne.

– Analizując dokładnie wytyczne w centrum zezwoleń na korzystanie z zasobów marki, zrzuty ekranowe Facebooka można drukować, umieszczać w Internecie lub przesyłać jedynie po wcześniejszym uzyskaniu pisemnej zgody od Facebooka – tłumaczy Kamil Newczyński, autor bloga SocialTalk.pl.

Wytyczne serwisu społecznościowego odnośnie zrzutów ekranu wydają się przynajmniej absurdalne. Chociażby ze względu na ogromną skalę tego działania i brak skutecznego egzekwowania tych przepisów.

Co więcej, wiele firm i marek narusza masowo prawo dotyczące wykorzystywania logo i znaków handlowych Facebooka.

– Chciałbym wierzyć, że producenci i dystrybutorzy wszelakich kubków, ubrań i gadżetów z logotypem Facebooka uzyskali licencję na wykorzystanie znaków handlowych tego serwisu – mówi Kamil Newczyński.

Trudno dziwić się interesom globalnej marki, która ma przecież prawo pilnować i chronić swoje elementy przed niepożądanym wykorzystaniem.

Problem dotyczy również kreatywnych ikonek Facebooka, które dość często wykorzystywane są przez twórców stron internetowych i blogerów do promocji swoich kanałów społecznościowych.

One także są wytworem nielegalnej działalności. Szeroko znanego logotypu „f” serwis Zuckerberga zezwala na wykorzystanie jedynie jako odnoszącego się do Facebooka w następujących przypadkach:

1. Twoja strona na Facebooku

2. Twoja grupa na Facebooku

3. Aplikacja oferowana poprzez Facebook

4. Twoje wdrożenie Facebook Connect

– Możemy go jedynie zmniejszyć na potrzeby naszej promocji, ewentualnie przedstawić w kolorze czarno-białym. Facebook nie zezwala jednak na żadne inne modyfikacje, jak zmiana designu, kroju czcionki czy koloru – wyjaśnia autor bloga SocialTalk.pl.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu